رابطه جنسی ایمن: اگر شما نسبت به یک رابطه «تک همسری» متعهد نیستید و یا اگر شما از منفی بودن HIV شریک رابطه تان مطمئن نیستید، به خاطر حفظ امنیت و احترام خودتان هم که شده، می بایستی به رابطه ای بی خطر و سالم بپردازید.

انجام اقدامات پیشگیرانه و احتیاطی برای زنان اهمیت بیشتری دارد:

در رابطه با جنس مخالف، زنان نسبت به مردان ریسک بالاتری را انجام می دهند، زیرا در این رابطه احتمال آلوده شدن به ویروس ایدز در زنان بالاتر از مردان است؛ چون این ویروس می تواند از طریق شکافهای کوچک واژن وارد رگها و سیستم گردش خون زنان شود. این شکاف ها در هنگام مقاربت و آمیزش به وجود می آیند. : بعضی زنان به این نتیجه رسیده اند که اصرار کردن به مردان برای استفاده کردن از کاندوم، به خاطر محافظت از سلامت آنان و داشتن رابطه جنسی ایمن، کار بیهوده و مشکلی است. اما زنان می بایستی به یاد داشته باشند که زندگی و سلامت آنان بسیار مهم تر از آن است که بخواهند آن را به خاطر لذت بیشتری که مرد در یک رابطه بدون استفاده از کاندوم می خواهد، به خطر بیندازند.

بسیاری از کاندومها و چرب کننده ها میزان حساسیت را کاهش می دهند و یا آن را مختل می کنند، ولی از طریق استفاده از کاندوم رابطه ای لذت بخش را نیز می توان تجربه کرد. وقتی که میزان حساسیت یک مرد به خاطر استفاده از کاندوم کاهش می یابد، به این طریق او می تواند زمان رسیدن به اوج لذت جنسی را خیلی آسان تر به تاخیر بیندازد. در ضمن در این حالت به خاطر تأخیر در رسیدن به ارگاسم ، زن نیز لذت بیشتری را تجربه می کند.

مردان باید این موضوع را به یاد داشته باشند تا هنگامی که زنان به خاطر ابتلاء به ویروس HIV یا دیگر بیماری هایی که از طریق رابطه جنسی منتقل می شوند و یا به خاطر باردار شدن، نگران باشند، حفظ آرامش و حس اعتماد به شریک جنسی، به منظور دست یابی به لذت مطلوب و دلخواه از رابطه جنسی، مقدور نخواهد بود.

هنگامی که زن به انگیختگی جنسی می رسد، مرد خیلی راحت می تواند پیامدهای یک رابطه جنسی ناسالم و خطرناک را نادیده بگیرد. اما اگر مرد همواره در قبال حفظ سلامت شریک جنسی اش احساس مسؤولیت نماید، زن احساس ارزشمندی بیشتری کرده و در نتیجه عشق و احساسات خود را در جریان رابطه جنسی بیشتر آشکار خواهد نمود، چون در این چنین وضعیتی او احساس امنیت می کند.

اگر شما حداقل از شش ماه پیش به قبل، رابطه جنسی داشته اید، آزمایش ابتلاء به ویروس ایدز را انجام دهید. شما می توانید برای انجام این آزمایش به مراکز بهداشت و درمان، پزشکان با آزمایشگاه های تشخیص پزشکی مراجعه کنید.

داشتن رابطه جنسی ایمن نشانگر احترام به خود است…

در صورت داشتن هر گونه مشکل برای ابراز وجود و گفتن نه در رابطه حتما به یک روانشناس خوب مراجعه نمایید.

مطالب مرتبط با علاقه مندی های شما برای مطالعه در این زمینه:

چرا تقاضای روزافزونی برای درمان مشکلات جنسی وجود دارد؟

آیا زنان فمنیست رضایت جنسی پایین تری دارند؟

 

 

 

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید