در مصاحبه استخدامی چه بگوییم:


توصیه های طلایی برای مصاحبه های شغلی:

در هر وضعیتی در زندگی اگر از انتظارات خود آگاه باشید، اعتماد به نفس بیشتری خواهید داشت و احساس آمادگی بیشتری خواهید کرد مصاحبه ی شغلی چیزی نیست که بخواهید زیاد تجربه اش کنید، پس بهتر است از کتاب های زیادی که در این زمینه هست و آموزش هایی که برای کمک به شما ارائه می شود، بهره بگیرید تا در مصاحبه موفق شوید.

حتی برای پیش پا افتاده ترین کارها تقاضانامه هایی بیشتر از آن میزان که کارفرما توان بررسی شان را داشته باشد، ارسال میشود. در مرحله ی بررسی اولیه برای نپذیرفتن درخواست نامه یا رزومه ی یک متقاضی از هر بهانه ای استفاده می کنند، پس اگر از شما برای مصاحبه دعوت کردند، باید برای پشت سر گذاشتن موفق بررسی اولیه خوشحال باشید.

فرایند مصاحبه مراحل ساده ای دارد:

۱. چند دقیقه ی اول به برقراری کانال ارتباطی با روابط متقابل مربوط می شود.

٢. ضمن آنکه مصاحبه کننده، اطلاعات کلیدی و مهم را درباره ی سازمان و شغل موردنظر به شما می دهد، باید به حرف های او با جدیت گوش کنید.

۰۳ بعد از آن، ضمن پرداختن شما و مصاحبه کننده به تشریح چگونگی آمیختن توانایی، تجربه و اشتیاق خاصتان که می تواند منجر به ایجاد ارزش در کار موردنظر بشود، تمرکز اصلی به سمت شما باز می گردد.

۴. در مرحله ی کوتاه خاتمه دادن به مصاحبه این فرصت را دارید که اگر سوالی باقی مانده است، بیرسید.

شما در حال خواندن مقاله در مصاحبه استخدامی چه بگوییم هستید:

این نحوه ی مصاحبه، مطلوب یک کارشناس منابع انسانی است. وظیفه ی مصاحبه کننده حذف متقاضیانی است که در صورت استخدام شدن کمکی به ایجاد ارزشی که مد نظر شرکت است نخواهند کرد.

با این همه هرگز اشتباهات زیر را که همه از کمبود اعتماد به نفس سرچشمه می گیرند، مرتکب نشوید:

  • نداشتن برنامه: ناتوانی در ابراز منظور و هدف مشخص
  • رفتار بی تفاوت و منفعلانه: درماندگی در ابرازعلاقه و اشتیاق، نداشتن سرزندگی و نشاط
  • تماس های چشمی ضعیف
  • ثبات شخصیتی ضعیف: بیمار گونه و بی جهت عصبی به نظر رسیدن

در صورتیکه در موارد بالا از جمله داشتن انگیزه و هدف، برقراری تماس چشمی ، ثبات شخصیتی و …دچار اشکال هستید می توانید با کمک یک روانشناس خوب در رفع این مشکل ها برآیید.

برای اینکه از غافله عقب نمانید یک کار دیگر هم باید انجام بدهید. ظرف ۲۴ ساعت، یا دداشتی برای مصاحبه کنند گان بفرستید و از آنها به خاطر وقتی که برای شما گذاشتند تا کمکتان کنند و اطلاعات لازم را در اختیارتان قرار بدهند. تشکر کنید.

در یادداشت مشخص کنید که آیا هنوز به داشتن آن شغل علاقه مند ید یا خیر و اگر هنوز علاقه دارید، مشخص کنید که منتظر شرکت در مراحل بعدی مصاحبه هستید به هیچ یک از پاسخ هایی که داده اید دوباره اشاره نکنید و هیچ مطلب دیگری نپرسید. یادداشت شما برای یک تشکر ساده و تأیید علاقه ای که به کار مزبور دارید برای مصاحبه کننده ارسال میشود و نیازی هم به دریافت پاسخ ندارد. حتی یک نفر از صدها متقاضی این کار هم چنین مراتب ادب و بزرگواری را نشان نخواهد داد.


ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید