مشاوره پیش از ازدواج خوب

برای تعیین وقت و هماهنگی برای مشاوره با خانم دکتر ناقل با شماره 22797836  می توانید تماس بگیرید.

روانشناس متخصص افسردگی

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

دکتر مژگان ناقل:

روان شناس و درمانگر متخصص در زمینه های زوج، فردی(افسردگی، اضطراب ) و روابط

  • دکتری  تخصصی روانشناسی، رتبه 84 کنکور سراسری کشوری
  • کارشناسی ارشد روانشناسی از دانشگاه علامه طباطبایی
  • عضویت سازمان نظام روانشناسی
  • عضویت انجمن روانشناسی ایران
  •  کارشناس و مسئول واحد سالمت روان شبکه بهداشت و درمان شهرستان قدس
  • روانشناس
    کلینیک درمان اعتیاد مهر نهاد
  •  روان شناس داوطلب در جمعیت خیریه امام علی
  •  مشاور ارشد رشته ی روان شناسی
    موسسه اموزش عالی ماهان
  • مشاوره تخصصی، کنکور ارشد
    موسسه اموزش عالی ماهان

برای دیدن رزومه کامل دکتر مژگان ناقل لطفا کلیک کنید.(رزومه دکتر ناقل)

پیدا کردن وقت خالی برای شرکت در مشاوره برایشان سخت است. برخی درمانگران ممکن است برنامه زمان بندی انعطاف پذیری را ارائه کنند.

کار مشاوره پیش از ازدواج چیست؟

مشاوره پیش از ازدواج گفتگویی است بین یک متخصص رسمی مشاوره و شما و شریکتان. در طول جلسات مشاوره پیش از ازدواج، شما، شریک و مشاورتان از این موضوع آگاهی پیدا می‌کنید که چه چیزی رابطه‌تان را پیش می‌برد. مشاوره به شما کمک می‌کند تا دید و نگاه واقع بینانه ای نسبت به خودتان، شریکتان و رابطه‌تان به دست بیاورید.

آیا شما باید مشاوره پیش از ازدواج انجام دهید؟

اگر می‌خواهید در رابطه یا ازدواجتان از مزیتی برخوردار شده و دقیقاً بدانید که می‌خواهید به کجا برسید-مشاوره پیش از ازدواج به شما شدیداً توصیه می‌شوند. در مشاوره پیش از ازدواج افراد یاد می‌گیرند که چگونه با شریکشان ارتباط برقرار کنند و می‌فهمند که آیا اهداف، خواسته‌ها و نیازهای زندگی‌شان با همخوانی دارند یا نه. مشاوره پیش از ازدواج می‌تواند به هر دو طرف بینش‌هایی را در مورد رفتار شریکشان در یک ازدواج ارائه کند.

کی باید مشاوره پیش از ازدواج را شروع کنید؟

مشاوره پیش از ازدواج را باید بلافاصله پس از اینکه به صورت جدی به ازدواج، تشکیل خانواده، و روابط بلندمدت فکر کردید آغاز کنید. مزایای مشاوره پیش از ازدواج نامحدودند و به محض اینکه به فکر ازدواج کردن افتادید می‌توانند باعث شوند که شما نسبت به زوج‌هایی که به سراغ مشاوره نمی‌روند مزایایی را کسب کنید.

مشاوره پیش از ازدواج باید چقدر طول بکشد؟

هیچ محدودیت زمانی‌ای برای اینکه مشاوره پیش از ازدواج چقدر طول بکشید وجود ندارد. اینکه شما و شریکتان چقدر می‌توانید قبل از ازدواج مشاوره بگیرید به خودتان بستگی دارد. مشاوره می‌تواند به زوج‌ها کمک کند تا با پرداختن به چالش‌های رایج ازدواج قبل از اینکه به وجود بیایند برای موفقیت در ازدواج آماده شوید.

در مشاوره پیش از ازدواج در مورد چه چیزهایی سؤال می‌شود؟

مشاوره پیش از ازدواج می‌تواند به زوج‌ها کمک کند تا قبل از اینکه ازدواج کنند نقاط قوت و ضعفشان در رابطه‌شان را شناسایی نمایند. یک مشاور پیش از ازدواج سوالاتی را در مورد زندگی، سابقه رابطه‌ای‌تان می‌پرسد و نیز سؤالات دیگری هم مطرح می کند تا در مورد شما و شریکتان آگاهی پیدا کند.

آیا مشاوره پیش از ازدواج باعث کاهش نرخ طلاق می‌شود؟

تحقیقات نشان داده‌اند که مشاوره پیش از ازدواج می‌تواند به زوج‌ها کمک کند تا با رفع پیشاپیش مشکلات نرخ طلاق را کاهش دهند. زوج‌هایی که انتخاب می‌کنند در مشاوره پیش از ازدواج شرکت کنند از این امتیاز برخوردار می‌شوند تا برای زندگی مشترک از قبل آماده شوند.

آیا زوج‌های ازدواج نکرده می‌توانند برای مشاوره بروند؟

بله. زوج‌های ازدواج نکرده‌ای که به فکر آینده هستند هم می‌توانند برای ازدواج بروند. یادگیری اینکه چگونه باید با همسرتان ارتباط برقرار کنید و چه انتظاری از یک ازدواج داشته باشید می‌تواند به مسیر و جهت رابطه­تان شکل دهد. مشاوره پیش از ازدواج می‌تواند به زوج‌ها کمک کند تا قبل از اینکه بگویند من فلان کار را انجام می‌دهم به همدیگر واقعاً مثل یک فرد نگاه کنند.

از کجا بفهمم که ازدواج برایم مناسب است؟

شما فقط می­دانید که چه خواسته‌ای از شریکتان یا یک رابطه دارید. وقتی شریکی را پیدا کردید که نیازهایتان را رفع می‌کرد و برعکس، ممکن است به ازدواج فکر کنید. شرکت در جلسات مشاوره پیش از ازدواج به شما کمک می‌کند تا در مورد نیازهای خود و شریکتان شناخت و آگاهی کسب کنید. مسائل رایجی که باید در جلسات مشاوره پیش از ازدواج بدانها پرداخت عبارتند از: نیازهای جسمی، نیازهای عاطفی، نیازهای مالی، ترجیحات.

مزایای مشاوره پیش از ازدواج خوب

زوج درمانی می‌تواند به زوج‌های صمیمی کمک کند تا به مسائلی که در روند رابطه شان پیش می آیند بپردازند، اما مشاوره پیش از ازدواج خوب میتواند به زوجها کمک کند تا حیطه هایی که احتمالا بعداً باعث ایجاد تعارض میانشان میشوند را شناسایی کنند-