روانشناس متخصص خیانت

برای تعیین وقت و هماهنگی برای مشاوره با خانم دکتر ناقل با شماره 22797836  می توانید تماس بگیرید.

فهرست

روانشناس متخصص خیانت

دکتر ناقل:

روان شناس و درمانگر متخصص در زمینه های زوج، فردی(افسردگی، اضطراب ) و روابط

  • دکتری  تخصصی روانشناسی، رتبه 84 کنکور سراسری کشوری
  • کارشناسی ارشد روانشناسی از دانشگاه علامه طباطبایی
  • عضویت سازمان نظام روانشناسی
  • عضویت انجمن روانشناسی ایران
  •  مسئول فنی و روانشناسی موسسه پیام آوران همیاری
  •  کارشناس و مسئول واحد سالمت روان شبکه بهداشت و درمان شهرستان قدس
  • روانشناس
    کلینیک درمان اعتیاد مهر نهاد
  •  روان شناس داوطلب در جمعیت خیریه امام علی
  •  مشاور ارشد رشته ی روان شناسی
    موسسه اموزش عالی ماهان
  • مشاوره تخصصی، کنکور ارشد
    موسسه اموزش عالی ماهان

 

 

روانشناس متخصص خیانت عنوان می کند که در ابتدای امر که با خیانت روبه رو می شوید مهم این است که هیچ گونه تصمیم عجولانه ای در این خصوص گرفته نشود، همه جوانب باید بررسی شود، حتما به یک روانشناس متخصص خیانت مراجعه کنید تا بتوانید از لحاظ هیجانی خود را تخلیه کنید و تصمیم درست را بگیرید.

یک روانشناس متخصص خیانت دلایل خیانت زنان را این گونه توصیف می کند:

البته شاید برای این موضوع دلایل زیادی وجود داشته باشد ولی در این مقاله می خواهیم به دلایل اصلی خیانت زنان اشاره کنیم:

1- بی توجهی مردان:

به نظر می رسد یکی از دلایل خیانت زنان، بی توجهی همسرشان به آن هاست، در ابتدای امر وقتی زنان بی توجهی همسر را می بینند سعی می کنند توجه همسر خود را جلب کنند یا به همسرشان اظهار می کنند که به آن ها بی توجهی می شود ولی نهایتا ممکن است که به اشتباه درگیر رابطه ای دیگر شوند و در آن رابطه صمیمیت و یا عشق را جستجو کنند.

در حقیقت اختلاف های زناشویی نیز گاها باعث می شود تا به مرور زمان محبت بین رابطه زن و شوهر کم شود و افراد در دام روابط دیگر بیفتند.

2- ازدواج های بدون علاقه از دیگر ازدواج هایی است که روانشناس متخصص خیانت به آن اشاره می کند:

از دیگر فاکتورهای که باعث ایجاد خیانت چه در زنان و چه در مردان می شود انتخاب ها و ازدواج های بدون علاقه است، در بیشتر اوقات ازدواج های سنتی با این مشکل رو به رو می شوند در صورتی که قبل از ازدواج علاقه شکل نگیرد به هیچ عنوان ازدواج توصیه نمی شود. در اکثر موارد در صورتی که زوجین ملاک های هم را داشته باشند، چه ملاک های ظاهری و چه درونی، به احتمال زیاد علاقه در قبل از ازدواج پدید می آید ولی در صورتی که بعد از گذشت چند ماه از آشنایی، علاقه بین طرفین ایجاد نشود، احتمال اینکه در بعد از ازدواج دچار مشکل شوند بسیار بالاست.

3- انتقام:

در برخی موارد نیز زنان برای انتقام از خیانتی که به آن ها شده دست به خیانت می زنند. در این گونه موارد احساس می کنند که اگر مقابله به مثل نکنند احساس آرامش پیدا نمی کنند. در صورتی که این عمل باعث نمی شود نهایتا احساس بهتری به همسر خود پیدا کنند.

 

4- بدست آوردن اطمینان که همچنان برای جنس مخالف جذاب هستند:

روانشناس خیانت

عده ای از زنان و یا آقایانی که خیانت می کنند یکی از دلایل خیانت خود را این اعلام می کنند که احساس می کردند که دیگر برای جنس مخالف جذابیتی ندارند و با این کار انگار می خوهند که این جذابیت را دوباره بسنجند و به خود نشان بدهند که هنوز هم برای جنس مخالف خود جذابند.

ابتدا باید عنوان کرد که بسیاری از زندگی ها در ابتدا با عشق شروع می شوند، ولی اگر برای نگه داشتن آن تلاش نکنیم به مرور صمیمت اولیه در زوجین رنگ می بازد و یا مانند تعدادی از ازدواج ها به جدایی می انجامد و یا در بعضی دیگر به زندگی یکنواخت خود ادامه می دهند اما به سوی روابط نامشرع و یا خیانت پیش می روند.

یکی از مهم ترین علت هایی که زوجین به سمت خیانت می روند این است که سعی می کنند صمیمت از دست رفته با همسر خود را در رابطه دیگری بیابند.

درمان زخم خیانت(چگونه بعد از اینکه خیانت کرده‌اید رابطه تان را بهبود بخشید؟)

اگر شما خیانت کرده‌اید به این معنا نیست که حتماً این ازدواج باید پایان بپذیرد، با این که اعتراف به خیانت به همسر مطمئناً باعث ایجاد خشم زیادی خواهد شد باز هم ازدواج شما و این زخم خیانت می تواند تسکین یابد، اما این موضوع تنها زمانی اتفاق می‌افتد که واقعا از این موضوع پشیمان شده باشید. اگر تصمیم گرفتید که به این امر اعتراف کنید مطمئن شوید که به دلایل درستی دارید این کار را می‌کنید و اینکه فقط از اینکه ازاحساس عذاب وجدان راحت شوید این کار را نکنید.

آیا باید ازدواج خود را نجات دهید؟ (بازگشت به زندگی بعد از خیانت زن و یا مرد)

 برخی از افراد از خیانت به عنوان راهی برای پایان دادن به ازدواج استفاده می کنند در حقیقت آنقدر مشکلات و اندوه ها در زندگی‌شان وجود دارد که خیانت به عنوان چیزی برای پر کردن این خلاء استفاده می‌کنند و برای پایان دادن ازدواج مشکلی ندارند، صرف نظر از این دلایل برخی از ازدواج ها می توانند نجات پیدا کنند و بعضی از آنها به سمت تمام شدن می‌روند.

 ممکن است به این دلایل یک رابطه بعد از خیانت نتواند ادامه پیدا کند: وقتی که خیانت بیش از حد دردناک باشد و یا زمانی که دو نفر متعهد نمی‌شوند که آسیب را بهبود بخشند، در این موارد به احتمال بالاتری ممکن است ازدواج به پایان رسد. تصمیم گیری در مورد اینکه یک رابطه پس از خیانت قابل نجات دادن نیست نیز می تواند دردناک باشد، اما گاهی لازم است.

 راه هایی برای نجات یک ازدواج پس از خیانت(درمان خیانت زنان یا مردان)

 اگر شما هر دو تصمیم به تلاش برای نجات ازدواج خود گرفته‌اید قدم هایی است که باید برای این مهم بردارید، برای بازسازی ازدواج خود و بهبود صدمه رسیده و بی اعتمادی ایجاد شده بعد از خیانت شما وظایف و کارهای وجود دارد که نیاز است آنها را انجام دهید:

1-خیانت را متوقف کنید!

 این موضوع به نظر می‌رسد به اندازه کافی ساده است اما شگفت زده می شوید اگر بدانید برای مردم چقدر انجام دادن این کار، یک بار و برای همیشه، سخت است. ازدواج شما نمی تواند ادامه پیدا کند اگر شما انتخاب کنید که به خیانت خود ادامه دهید. باید هیچ گونه تماسی با آن فرد دیگر نداشته باشید.

2-از دروغ گفتن دست بردارید

 پس از بهانه سازی برای توجیه خیانت خود دست بردارید، سعی نکنید که برای خیانت خود توجیه بیاورید. در حقیقت هیچ توجیهی برای خیانت وجود ندارد. در حالی که ممکن است تعدادی از عوامل وجود داشته باشند که به رفتار شما کمک کرده‌اند باید به یاد داشته باشید که اعمال خود را خودتان انتخاب کرده اید.

 3-مسئولیت را قبول کنید

 همسرتان را سرزنش نکنید، شما حق انتخاب داشتی،د می توانستید قبل از اینکه خیانت کنید به ازدواج خود خاتمه دهید ولی انتخاب کردید که خیانت کنید. این مسئولیت تنها روی شانه‌های شماست، از همسر خود عذرخواهی کنید، سرزنش شریک خود، برای کارهایی که خودتان کردید فقط بازسازی اعتماد از دست رفته را برای او دشوار تر می کند، چیزی که لازم است برای اینکه بتوانید این ازدواج را نجات دهید.

4- تصمیم‌گیری کنید

 بفهمید که آیا همسرتان می‌خواهد در این ازدواج بماند یا خیر؟ اگر هر دوی شما می خواهید ازدواج خود را نجات دهید، این ازدواج محکوم به شکست نیست، هر دوی شما هدف مشترکی دارید، هر دوی شما قرار است متحد شوید که اعمالی را انجام دهید که باعث بازسازی اعتماد شود و علاوه بر آن بر روی ارتباطات کلامی و صمیمیت خود نیز باید کار کنید.

 اگر تصمیم گرفتید که دوباره این ازدواج را بسازید این کار را همراه با هم و با صداقت و عشق و با نگاه به آینده بسازید و نگاه به گذشته.

 5-صادق باشید

 شما باید با خودتان و همسرتان صادق باشید اگر می خواهید که رو به جلو حرکت کنید. مطمئناً شما دروغ های بسیاری در این رابطه برای سرپوش گذاشتن روی این خیانت گفته اید. ولی در حال حاضر زمان شفافیت کامل است.

 مستقیما و باز صحبت کنید تا بتوانید به رابطه تان کمک کنید تا به یک آرامش و ثباتی برسد. در حقیقت باید بدانید صداقت در رابطه با درگیری کمتری در رابطه همراه است. اما برای هر دو شریک مهم است که در مورد این استانداردها به توافق برسند  و بیشتر در مورد آنها صحبت کنند.

به وعده هایتان عمل کنید

اگي ميگي قراره يه جايي باشي، اونجا باش. اگر می گویید قرار است کاری انجام دهید، این کار را انجام دهید. قابل اعتماد باشید و وعده هایتان را نشکنید. شما نمی توانید در صورتی که قابل اعتماد و قابل اتکا نیستین به همسرتان کمک کنید تا اعتماد را بازسازی کند.

باز و صبور باشید

سطح اعتماد همسرتان پایین است. باز باشید و به همسرتان اطلاع دهید که کجا هستید، با چه کسی هستید و …. مخفی و گریزان نباشید. پنهان کردن چیزها از شریک زندگی تان تنها بی اعتمادی آنها به شما و تعهد شما به رابطه را بیشتر خواهد کرد

طبیعی است که همسرتان احساس کند که به او خیانت شده و بی اعتماد شود. احساسات همسرتان را بپذیرید و در جهت بازسازی اعتمادی که به آن خیانت کرده اید تلاش کنید. انتظار نداشته باشید همسرتان فوراً دوباره به شما اعتماد کند. جلب اعتماد همسرتان زمان می برد.

برقراری ارتباط

تحقیقات نشان داده است که عدم امکان گفتگو با یکدیگر یکی از دلایل متداول عدم موفقیت در ازدواج است . تمایل به گوش دادن و صحبت با شریک زندگی خود داشته باشید.

به همسرتان کمی فضا اختصاص دهید

اگر احساسات زیاد می شوند یا یکی از شما از نظر احساسی تحریک می شود ، گرفتن “تایم اوت” خوب یست. این بدان معنا نیست که شما یا همسرتان برای مدت زمان طولانی صحبت نخواهید کرد. این فقط به این معنی است که قبل از اینکه دوباره در کنار هم باشید یا در مورد موضوعات دشوار صحبت کنید ، باید اوضاع آرام شود.

با همسرتان وقت بگذارنید

همراه با اجازه دادن به همسرتان برای گذراندن وقت تنها، باید اوقاتی را نیز با هم  سپری کنید. شب هایی را با هم برنامه ریزی کنید و هنگامی که همسرتان آماده است ، فکر کنید که با هم یک تفریح ​​داشته باشید.

راهنمایی حرفه ای دریافت کنید

اگر همسرتان می خواهد به یک مشاور ازدواج مراجعه کنید،

انواع خیانت از دیدگاه یک روانشناس متخصص خیانت:

1- احساسی : در این رابطه بین طرفین ارتباط احساسی برقرار شده است ولی ارتباط جنسی در میان نبوده است.

2- جنسی: صرفا رابطه برای ارضای جنسی بوده است و طرفین از لحاظ احساس درگیر نبوده اند.

3- جنسی و احساسی: رابطه برقرار شده هم احساسی بوده است و هم جنسی.

روانشناس متخصص خیانت در مورد باورهایی که در خیانت زیر سوال می رود، عنوان می کند که:

ما احساس می کنیم قربانی شده ایم زیرا می گوییم ما این کار را نکرده ایم و احساس مورد بی عدالتی واقع شدن پیدا می کنیم، زیرا از کودکی مثال هایی از قبیل: تو نیکی می کن و در دجله انداز، که ایزد در بیابانت دهد باز ، کوه به کوه نمی رسد آدم به آدم می رسد ، این جهان کوه است و فعل ما ندا / سوی ما آید نداها را صدا و در نتیجه ما در زندگی مشترک احساس می کنیم که من که این کار رو نکردم حقم نبود که چنین بلایی سرم بیاید. و در خیانت همه این باورها زیر سوال می رود و فرد احساس قربانی شدن می کند.

پاسخی کوتاه به سوال هایی که ممکن است برای شما در این زمینه پیش بیاید:

آیا خیانت قابل درمان است؟

پاسخ به این سوال در حقیقت فرد به فرد و رابطه به رابطه فرق می کند، ولی سوالی که مطرح است این است که اگر شما فرد آسیب خورده هستید می توانید احساس کنید که رابطه تان با همسرتان دوباره مثل قبل شود؟ اگر جوابتان به این پرسش بله است با احتمال بیشتری برای شما امکان دوباره ساختن زندگی وجود دارد، البته شخصیت فرد عهد شکن و اینکه چقدر به ترمیم این رابطه علاقه دارد و همکاری می کند نیز از دیگر ملاک هاست.

آیا خیانت قابل بخشش است؟

جواب به این سوال می تواند بله باشد ولی به این نکته باید توجه داشت که بخشش زود هنگام در بسیاری از موارد باعث می شود که فرد دوباره به سمت خیانت برود.

آیا خیانت را باید بخشید؟

یکی دیگر از سوال هایی که برای افرادی که مورد خیانت واقع می شوند، اکثر اوقات پیش می آید این است که اساسا آیا خیانت را باید بخشید؟؟ برای پاسخ به این سوال، سوال دیگری را با خود مطرح کنید که آیا من می توانم دوباره با همسرم مثل قبل زندگی کنم و به روال قبلی برگردم؟ اگر پاسخ به این سوال برای شما خیر است، باید بیشتر در مورد پاسخ به این سوال تامل کنید.

آیا خیانت تاوان دارد؟

سوال اساسی دیگری که مطرح می شود این است که آیا خیانت تاوان دارد؟

در واقع اگر می خواهید در رابطه بمانید و گرو کشی کنید، این نکته را باید توجه کنید که به هیچ وجه این گرو کشی باعث بهبود رابطه و یا مانع از این که فرد عهد شکن دوباره این کار را نکند نمی شود.

آیا خیانت ارثی است؟

در واقع می توان گفت بیشتر از این که خیانت ارثی باشد ممکن است یک الگوی رفتاری باشد که فرد از پدر یا مادر خود آموخته باشد، البته در بعضی موارد نیز فرد کاملا برعکس برعکس الگوی موجود در رابطه پدر و مادر خود عمل می کند.

خیانت کدام یک از نیازهای ما را برآورده می کند؟

خیانت ممکن است نیازهای مختلف هر فردی را رفع کند، به طور مثال ممکن است یک فرد برای رفع نیاز ارزشمندی به سمت خیانت برود(یعنی ممکن است در کودکی خود و یا در ارتباط با همسرش این نیازش برطرف نشده باشد و برای رفع این نیاز به سمت رابطه دیگری برود) و یا برای رفع نیاز تفریح کردن و …

چه موقع ما خیانت می کنیم؟

اگر باورهای مانع ساز ضعیف بشوند و باورهای تسهیل گر قوی باشند احتمال زیاد باعث خیانت می شوند. حال این باورها چگونه تعریف می شوند؟

طبق تعریف یک روانشناس متخصص خیانت باورهای تسهیل گر باورهای هستند که باعث می شوند شما راحت تر خیانت کنید، به طور مثال اگر فردی باورهای زیر را داشته باشید احتمال خیانت کردن در آن فرد بالاتر می رود:

1- چه کسی گفته من تا آخر عمر باید به همسرم متعهد بمانم؟

2- یک رابطه دیگر باعث می شود در زندگی خود انرژی بیشتری داشته باشم.

3- وقتی به من توجه نمی کند چرا تا آخر عمر باید باهاش بمونم؟

باورهای مانع ساز: نیز باورهایی هستند که مانع از خیانت کردن ما می شوند.

یک روانشناس خوب در این زمینه چه کمکی به فرد می تواند بکند؟

واکنش های احتمالی زوجین بعد از برملا شدن خیانت:

واکنش های احتمالی همسر آسیب دیده(زخم خورده):

احساس خشم، اضطراب، غم

از دست دادن هویت

از دست دادن اعتماد به نفس

از دست دادن کنترل روی افکار یا اعمال(ذهن فرد مملو از افکار منفی می شود: چرا این اتفاق برای من افتاد؟ و …)

از دست دادن حس عدالت در مورد دنیا

از دست دادن اعتقاد مذهبی(موقت)

از دست دادن آبرو

واکنش های احتمالی همسر عهد شکن(آسیب زننده):

انکار

آرامش موقت(زیرا تا الان تمام نگرانی هایش این بود که همسرش نفهمد)

خشم(نسبت به خود، همسر یا معشوق)

احساس گناه در برابر فرزندان (یا به کل عدم احساس گناه: یکی از اوقات وقتی است که می خواهد انتقام بگیرد از همسرش که خیانت می کند یا از همسرش عصبانی بوده و یا به معشوق خودش دلخوش است و یا فرد باورهای تسهیل گر در مورد خیانت دارد)

باج دادن و قول دادن

سوال هایی که به طور متداول برای زوجین پیش می آید چیست؟

1- آیا با هم بمانیم؟

2- از هم جدا شویم؟

3- به خاطر بچه ها بمانیم؟

4- حال که قول داده این کار را نمی کند از کجا مطمئن شوم؟

5- آیا ممکن است دوباره برگردد سر آن رابطه؟

6- آیا امکان اینکه دوباره بتوانیم مثل قبل بشویم وجود دارد؟

7- حالا که این کار را کرده از کجا مطمئن باشم که دیگه این کار را نمی کند؟

8- آیا من و همسرم می توانیم تغییر کنیم؟

9- آیا تغییراتش ادامه پیدا می کند؟

10 – آیا واقعا من رو دوست داره؟

11- آیا دلایل من برای ماندن در رابطه موجه است؟

12- آیا به خاطر بچه در رابطه ماندن درست است؟

روانشناس متخصص خیانت عنوان می کند که زوجین به این 6 طریق به مرکز روانشناسی مراجعه می کنند:

1- فرد به تنهایی می آید با یک سری اتفاقات مواجه شده و شک دارد که همسرش به او خیانت کرده است یا خیر؟                                           

2- 2 نفر همزمان می آیند و روند درمانی را تا آخر آن ادامه می دهند.

3- فردی که خیانت کرده می آید و اظهار ندامت و پشیمانی می کند.

4- یک نفر می آید و طرف مقابل به هیج وجه به مرکز نمی آید و در روند درمان شرکت نمی کند.

5- فرد عهد شکن با همسرش می آید و از روانشناس متخصص خیانت می خواهد که همسرش را آرام کند.

6- فرد عهد شکن می آید و می خواهد رابطه اش را با نفر سوم توسط روان درمانی درست کند.

ویژگی های یک روانشناس خوب در حیطه خیانت:

ابتدا مهم است که روانشناسی که در این حیطه کار می کند متخصص در این حیطه باشد به این معنی که تجربه کافی در این موارد را داشته باشد، و بداند که مهم است بدون داشتن اطلاعات کافی تصمیمی گرفته نشود، به این دلیل که این حیطه بسیار حساس است، روانشناسی که در این موضوع کار می کند باید ابتدا به فرد آسیب دیده این اجازه را بدهد که هیجاناتش فرو کش کند، تا بتواند از نقش قربانی در بیاید و به موضوع از بیرون نگاه کند، این که خیانت در حقیقت مکانیزم دفاعی در مقابل مشکلاتی بوده که در رابطه وجود داشته است.

یک دکتر روانشناس متخصص خیانت خوب باید بتواند همدلی لازم را با فرد آسیب دیده انجام دهد.

یک دکتر روانشناس متخصص خیانت به فرد آسیب دیده کمک می کند تا بتواند تصمیم درست را در رابطه با ماندن در رابطه بگیرد.

دکتر روانشناس متخصص خیانت خوب باید بتواند مشکلات وجود داشته در رابطه را ببیند و این که چه خصوصیاتی در فرد آسیب دیده وجود دارد که این موضوع را تسهیل کرده و یا دکتر روانشناس متخصص خیانت خوب باید ببیند که چه خصوصیاتی در فردعهد شکن وجود دارد که این موضوع را تسهیل کرده.

یک دکتر روانشناس متخصص خیانت در مورد خیانت هایی که تکرار می شند چه می گوید؟

زمانی که خیانت توسط یکی از زوجین بارها تکرار می شود می توان گفت که مسلما مشکلات زیادی وجود دارد که می توان به موارد زیر اشاره کرد:

1- آیا خیانتی که دفعه اول رخ داده است دلایلی داشته که در رفع آن ها گامی برداشته نشده است؟

2- در مورد خیانت اول چه اقدامی انجام شده است؟

3- آیا فرد مقصر از صمیم قلب پشیمان بوده است؟

 

نام مقاله: روانشناس متخصص خیانت، روانشناس خیانت، دکتر روانشناس خیانت، دکتر روانشناس متخصص خیانت ، بعد از خیانت چه کنیم؟ ، بعد از خیانت چگونه رفتار کنیم؟ بعد از خیانت چه باید کرد؟ بعد از خیانت همسرم چه کنم؟

 

3 دیدگاه‌ها

  1. من هنوز ۲ ماه از ازدواجم نگذشته که فهمیدم همسرم بهم خیانت می کنه بهشم میگم میگه اصلا اونطوری نیست که فکر می کنی. با اینکه من پیغاماشو دیدم و کلی حرفای محبت آمیز زدند ولی میگه فقط حرف زدیم و چیز دیگه ای نبوده. ولی دیگه اصلا بهش اعتماد ندارم و همش نگرانم. نمی دونم چه کاری باید بکنم؟

  2. خیانت الان تو ایران دیگه به خاطر مشکل عاطفی نیست، بیشتر به خاطر تفریح و تنوع طلبی افراد صورت میگیره، من کسی رو میشناسم که شوهر خیلی خوب و زحمتکشی داره، خیلی به خونواده اهمیت میده و مرد خیلی ارومی هست ولی حداقل۴ بار به شوهرش خیانت کرده. فکر میکنم دلیلش بیشتر تنوع جنسی شخص باشه

  3. من در کشور سوییس زندگی میکنم، همسر سابقم سوییسی بود ما ۱۲ سال با هم زندگی کردیم و از هم جدا شدیم، حتی یکبار این اتفاق نیفتاد که اعتماد متقابل ما از صد در صد کمتر بشه، بعدش هفت سال با یه خانم اتریشی زندگی کردم ولی ازدواج نکردیم، دقیقا مثل گذشته با اعتماد صد در صد.
    از طرف خودم میخام بگم اگه اعتماد در زندگی مشترک وجود نداشته باشه بهتره که هر کی راه خودشو بره و از هم جدا بشن

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید