دسترسی به روانشناس ایرانی در ملبورن

روانشناس ایرانی در ملبورن: در سال های اخیر، مسئله مهاجرت، طرفداران زیادی را به خود اختصاص داده است. هر فرد ممکن است به دلایل خاصی تصمیم به مهاجرت بگیرد. موضوع مهاجرت به کشورهای دیگر، آنقدرها هم که تصور می کنید کار ساده و آسانی نیست، و با سختی ها و مشکلاتی همراه می باشد. در صورتی که از ملزومات و فرایندهای این تصمیم بگذریم، یکی از چالش هایی که در این مسیر ممکن است فرد مهاجر با آن روبرو شود، ابعاد روحی و روانی این ماجراست. ممکن است تاکنون از دید روانشناسی، به موضوع مهاجرت نگاه نکرده باشید، در حالی که این بعد مهاجرت، از اهمیت ویژه ای برخوردار است.
دسترسی به روانشناس ایرانی در ملبورن و یا هر یک از نقاط دیگر جهان، می تواند به فرد مهاجر در پشت سر گذاشتن مسائل و مشکلات روحی این تصمیم کمک نماید.
روانشناس ایرانی در ملبورن اگر شما در ملبورن زندگی می کنید و می خواهید با یک روانشناس ایرانی مشاوره داشته باشید می توانید با رواندرماگر الهام مبینی به صورت مشاوره صوتی یا ویدیویی مشاوره بگیرید.

توجه داشته باشید که مشاوره به صورت تصویری و صوتی انجام می شود.

برای تعیین وقت و هماهنگی مشاوره ویدیویی یا تلفنی به شماره واتساپ 00989127948812 می توانید پیام دهید.

مهاجرت چه پیامدهای احساسی و روانی را می تواند به دنبال داشته باشد؟ آیا همه مهاجرین با مشکلاتی از این دست مواجه خواهند شد؟ با روانشناسی مهاجرت می توانید جهت اتخاذ تصمیمی دقیق تر و حساب شده تر در این زمینه بپردازید. در صورتی که از مسائل پیش روی مان آگاه شویم، مدیریت بهتری را در برابر این مشکلات خواهیم داشت.   روانشناس ایرانی در ملبورن
مهمترین مشکلات روانی مهاجرت
در ادامه این مقاله، به مهمترین مشکلات پیش روی مهاجرت، که بر ابعاد روحی و روانی فرد مهاجر می تواند تأثیرگذار باشد، پرداخته می شود.
  • مشکلات مربوط به زبان
فرد ممکن است در مهاجرت به کشوری دیگر، با مشکلات و مسائل مربوط به زبان کشور مقصد مواجه شود، که اولین و مهمترین چالش پیش روی او در این زمینه می تواند باشد. زیرا که برقراری ارتباط با مردم کشور مقصد، امری ضروری بوده و این مسئله می تواند بر تمام جوانب زندگی شخص مهاجر اثر بگذارد و عدم داشتن توانایی در این مورد، سبب محدود شدن روابط وی با دیگران، و به دنبال آن اضطراب و نگرانی برایش به دنبال دارد، و در روحیه وی تأثیر مخربی می گذارد.
  • دوری از خانواده و بستگان
دوری از خانواده و بستگان را شاید می توان یکی از دشوارترین مراحل مهاجرت به حساب آورد. در اکثر موارد، این مسئله ممکن است سبب ایجاد افسردگی در فرد مهاجر گردد. دسترسی به روانشناس ایرانی در ملبورن و دیگر کشورهایی که قصد مهاجرت به آن را دارید، می تواند راه حلی جهت تحمل دوری از خانواده و افسردگی ناشی از آن و همچنین کاهش حس غربت باشد.
  • روبرو شدن با سبک جدیدی از زندگی و ایجاد تغییر

یکی از مهمترین مواردی که می تواند سبب نگرانی و استرس فرد مهاجر گردد، ایجاد تغییر است، به این دلیل که تغییر سبب ترس و واهمه انسان می شود. این ترس از ناشناخته بودن کشور و سرزمینی که به آن مهاجرت می کند، و همچنین بی خبری از سبک و پدیده های جدید و گاهی غیرمنتظره که قرار است با آن روبرو گردد، نشأت می گیرد.
  • عدم یافتن شغل مناسب
مسئله کار و اشتغال می تواند گریبانگیر اکثر مهاجرین گردد، از این رو برخورداری از مهارت های زبانی می تواند تأثیر بسزایی در این زمینه داشته باشد. البته تحصیلات دانشگاهی و سابقه کاری از دیگر عوامل اساسی است که در پیدا کردن شغل مناسب دخیل هستند. گاهی فرد مهاجر، به دلیل نیافتن شغل مناسب، با توجه به سطح تحصیلات و تجربه کاری خود در کشور مقصد، دچار اضطراب و افسردگی می گردد.
  • تفاوت های فرهنگی
تفاوت های فرهنگی نیز می تواند در برخی از مواقع سبب ایجاد مشکل برای فرد مهاجر گردد. این تفاوت ها، می تواند مربوط به آداب و رسوم اجتماعی و مسائل مهم تری از جمله، تنوع مذهبی، نگرش های جنسیتی و قومی در کشور مقصد را شامل شود. این دست از مشکلات می تواند اثرات جبران ناپذیری را برای فرد مهاجر، از جمله انزوای وی را به دنبال داشته باشد و بر سلامت روانی وی تأثیر بگذارد. روانشناسی مهاجرت می تواند به فرد مهاجر در پذیرفتن ارزشهای فرهنگی ملت ها کمک کرده تا بتوانند به این ارزشها احترام بگذارند.
دلیل اهمیت روانشناسی مهاجرت
با توجه به موارد ذکر شده در بالا، روانشناسی مهاجرت می تواند نقشی اساسی جهت رفع مشکلات روانی ناشی از این موارد داشته باشد. دسترسی به روانشناس ایرانی در ملبورن و یا کشورهای دیگر، که با زبان و فرهنگ فرد مهاجر، آشنایی داشته، و از دانش و آگاهی کافی نیز در این زمینه برخوردار باشد، می تواند وی را با مسائل احساسی و هیجانی که ممکن است با آنها در کشور مقصد روبرو شود، آشنا کرده و راهکارهایی جهت مقابله و برخورد سازنده تر با آنها را ارائه دهد.

خصوصیات یک روانشناس خوب

یک مشاور خوب باید نسبت به ساختار خانواده، وضعیت حقوقی، وجود تعصب و دلایل مهاجرت که فقط برخی از مشکلات پیش روی فرد مهاجر است، نیز آگاهی داشته باشد. علاوه بر این، باید از تخصص و دانش کافی جهت مشاوره به مراجعه کنندگانی که با مشکلات دیگری از جمله، مشکلات قبل از ازدواج، مشکلات خانوادگی و مسائل فرزندپروری در کشور مقصد، مواجه اند، نیز برخوردار باشد. همچنین، یک روانشناس خوب، باید اطلاعات لازم و کافی در زمینه وضعیت فرهنگی کشور مقصد، مشکلات مربوط به مهاجرت، کار، آموزش و اشتغال را داشته باشد، زیرا که این موارد بر جسم و روان فرد مهاجر می تواند بسیار تأثیرگذار باشد.

یافتن روانشناس ایرانی در ملبورن استرالیا

شهر ملبورن، مهمترین شهر فرهنگی استرالیا است که دارای جمعیتی تقریباً 5 میلیون نفر می باشد، و دومین شهر پهناور و پرجمعیت این کشور است. شهر ملبورن، امروزه یک قطب مهم آموزشی و تحقیقاتی، مد و هنری، تفریحی، ورزشی و جهانگردی و همچنین صنعتی و تجاری استرالیا شناخته شده و به آن لقب پایتخت هنر و فرهنگ و مد  داده شده است. مردم در این شهر، از بالاترین سطح آموزشی، امنیت، اقتصادی، محیط زیست و … برخوردارند، و بیش از 3 میلیون گردشگر، هر ساله، شهر ملبورن را جهت سفر و تفریح برمی گزینند. شهر ملبورن از لحاظ وجود مهاجران و نسل های مختلف، از تنوع بی نظیری برخوردار است. به این دلیل که، شرایط برابر زندگی و رشد اقتصادی و رفاه شهروندی را برای افراد با زبان و فرهنگ های مختلف، فراهم کرده است. مردم شهر ملبورن، به زبان انگلیسی که زبان رسمی آنها است، صحبت می کنند. اگر شما یکی از مهاجرین ایرانی شهر ملبورن استرالیا هستید، و به مشاوره در زمینه های مختلف، از جمله، مشکلات و مسائل روحی مربوط به مهاجرت، مشکل در برقراری ارتباط، اختلال های شخصیتی و بسیاری از مسائل دیگر روانشناختی نیاز دارید، مراجعه به یک روانشناس ایرانی در ملبورن، می تواند عبور از این چالش ها را برای شما آسان تر گرداند. شما احتمالا با جستجوی این کلمات به این مقاله رسیده اید: روانشناس ایرانی در ملبورن، روانشناس ایرانی در استرالیا، روانشناس ایرانی در سیدنی، مشاور خانواده در ملبورن، مشاور خانواده در سیدنی، مشاور خانواده در استرالیا    

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید