یافتن روانشناس ایرانی در سیدنی در شهر سیدنی استرالیا، یا هر یک از نقاط خارج از ایران، به دلیل وجود مسائل و مشکلات مربوط به زبان، پیدا کردن روانشناس خوب و با تجربه، اندکی مسئله ساز است. با این حال، افراد ساکن در خارج از ایران نیز، به دلیل وجود شبکه های نوین ارتباطی مانند اینترنت، قادر به بهره مندی از خدمات مشاوره روانشناسی، همچون ایرانی های داخل کشور هستند. در این مقاله، ابتدا به بیان مسائل و مشکلاتی که در صورت مواجه شدن با آنها، می توانید به روانشناس مراجعه کنید پرداخته می شود، و سپس ویژگی های یک روانشناس خوب، و اینکه پیدا کردن یک روانشناس ایرانی در سیدنی، چقدر می تواند به شما در رفع مشکلات مربوط به مهاجرت، کمک کند، مورد توجه قرار می گیرد. اگر شما در شهر سیدنی زندگی می کنید و می خواهید با یک روانشناس ایرانی مشاوره داشته باشید می توانید با رواندرماگر الهام مبینی به صورت مشاوره صوتی یا ویدیویی مشاوره بگیرید.

توجه داشته باشید که مشاوره به صورت تصویری و صوتی انجام می شود.

برای تعیین وقت و هماهنگی مشاوره ویدیویی یا تلفنی به شماره واتساپ 00989127948812 می توانید پیام دهید.

ما زمانی که با مشکلاتی مانند افسردگی و یا اضطراب مواجه می شویم، به یک روانشناس مراجعه می کنیم، اما شاید درباره موارد و مسائل دیگری که می توانیم به روانشناس مراجعه کنیم، آگاهی کمتری داشته باشیم. مواردی از قبیل:   برای اینکه فرد بتواند خود را هر چه سریعتر با شرایط جدید مهاجرت وفق دهد، روانشناسی مهاجرت به او در این زمینه کمک می کند روانشناس در سیدنی

  • اختلالات خلقی مانند اختلال دو قطبی (افسردگی شیدایی) و افسردگی.
  • اختلالات وسواسی از جمله وسواس فکری عملی و احتکار و ..
  • اختلالات اضطرابی از جمله پانیک (هراس گروهی) و …
  • اختلال‌های شخصیتی مانند شخصیت مرزی، شخصیت وسواسی و شخصیت خودشیفته، پارانویید .
  • اختلال تغذیه ای مانند بولیمیا (پرخوری عصبی) و آنورکسیا (بی اشتهایی عصبی)
  • اختلالات خواب(بی خوابی، پریدن از خوب و…)
  • مشکل در برقراری ارتباط مانند ارتباط با همسر، خانواده و اطرافیان
  • خودشناسی

مشکلات در مهاجرت از دیدگاه یک روانشناس ایرانی در سیدنی:

اگر بخواهیم به هر یک از نقاط دنیا مهاجرت کنیم، به دلیل تفاوتی که در فرهنگ و زبان ما با کشور مورد نظر وجود دارد، قطعاً دشواری ها و مشکلات زیادی را برایمان به دنبال دارد. اما دلایل مهاجرت انسان ها چیست و چرا حاضرند این همه سختی را تحمل کنند؟ آیا پدیده مهاجرت در گذشته نیز وجود داشته است یا می توان آن را پدیده ای جدید به حساب آورد؟ اگر گشتی در تاریخ بزنیم، با مواردی مواجه می شویم که انسان ها در گذشته نیز، در صورت برخورد با مشکلات، دست به مهاجرت می زدند. عده ای نیز با تصور دستیابی به سرزمینی با امکانات بهتر و حاصلخیزتر، مهاجرت می کردند. امروزه، انسان ها به دلایلی که با گذشته کمی متفاوت تر است، تصمیم به مهاجرت می گیرند. روانشناس خوب در شهر سیدنی

آگاهی از مشخصات یک روانشناس خوب، باید قبل از اینکه به دنبال یک روانشناس ایرانی در سیدنی باشیم، مورد توجه قرار گیرد.

امروزه نیز، انسانهایی که در کشورهای جنگ زده و دچار قحطی شده زندگی می کنند، دست به مهاجرت می زنند. البته مهاجرت در عصر حاضر دلایل دیگری نیز می تواند داشته باشد، که در زیر به آنها پرداخته می شود:

دلایل مهاجرت:

  • موارد آموزشی:سفر یک دانشجو به منظور ادامه تحصیل.
  • موارد اقتصادی: مهاجرت افراد به علت شرایط سخت و بد اقتصادی و مالی.
  • موارد اجتماعی: انسانها به دلیل اوضاع و ساختار نابسامان اجتماعی مجبور به مهاجرت می شوند.
  • موارد جمعیت‌شناختی: این نوع مهاجرت، به دلیل میزان افزایش طبیعی جمعیت و همچنین ناهمگنی مناطق صورت می گیرد.
  • موارد اقلیمی: این نوع مهاجرت، می تواند به دلیل وجود مشکلات آب و هوایی مثلاً در استان های خوزستان و سیستان و بلوچستان صورت می گیرد.

برای اینکه فرد بتواند خود را هر چه سریعتر با شرایط جدید مهاجرت وفق دهد، روانشناسی مهاجرت به او در این زمینه کمک خواهد کرد. در ذهن شخص قطعاً پرسش های زیادی درمورد نحوه برقراری ارتباط با همسر، فرزندان و آشنایان ایجاد می شود. همچنین، پرسش هایی در مورد زبان مادری و یا زبان اصلی کشوری که می خواهد به آن مهاجرت کند، پیش می آید. سؤالاتی از قبیل میزان آزادی های فردی و همچنین فرهنگ و آداب کشور میزبان، و اینکه چگونه می توان فرهنگ ایرانی را در خانه حفظ کرد. در رابطه با اختلالات ذکر شده در بالا و همچنین روابط زوجین، یافتن یک روانشناس ایرانی در سیدنی، قطعاً کار دشواری خواهد بود. شخص مهاجر با سه موضوع اصلی از دیدگاه روانشناسی مهاجرت، مواجه می گردد، که عبارتند از:

  • اضطراب حاصل از دوری و جدایی از افرادی که در کنار آنها زندگی می کند.
  • روبرو شدن با شرایط جدید، که سبب ایجاد استرس در وی می گردد.
  • مواجه شدن با مسئله آزادی در مقابل امنیت

روانشناس ایرانی در سیدنی یا هر کشور خارجی دیگری، که آشنا به فرهنگ و رسوم ایرانی باشد و بتواند مسائل فرهنگی و دغدغه های مراجعین خود را به خوبی درک کند، قطعاً می تواند به بهترین شکل ممکن آنها را یاری نماید.

آگاهی یافتن از مشخصات یک روانشناس مجرب، باید قبل از اینکه به دنبال یک روانشناس ایرانی در سیدنی و یا هر کشور دیگری باشیم، مورد توجه قرار گیرد. چطور می توانیم بفهمیم که یک روانشناس خوب و حرفه ای را یافته ایم. ویژگی های یک روانشناس خوب در ادامه بیان می گردد:  

یکی از ویژگی های روانشناس خوب این است که، دارای مهارت لازم در برقراری ارتباط با مراجعه کنندگان خود است.

  1-داشتن حس همدلی با مراجعه کنندگان خود: داشتن حس همدلی با مراجعین، می تواند یکی از مهمترین ویژگی های یک روانشناس خوب باشد. در صورتی که یک روانشناس، از رشد لازم در زمینه ویژگی های اخلاقی و شخصیتی برخوردار نباشد، نمی تواند به همدردی با مراجعین خود بپردازد، و به اندازه ای با مسائل خود درگیر است، که توان برقراری ارتباط با دیگران را ندارد. 2-برخورداری از دانش و آگاهی: یک شرط لازم و ضروری برای یک روانشناس، دارا بودن دانش و تحصیلات در زمینه مسائل روانشناسی می باشد، اما این شرط کافی نیست، بنابراین، در کنار آن، داشتن آگاهی و تجربه نیز نیاز است. پس باید خودش مسیر پیشرفت را پیموده باشد و از آگاهی و بینش لازم در زمینه مشکلات تعالی روان برخوردار باشد. 3-داشتن توانایی و قدرت در برقراری ارتباط: یکی از ویژگی های روانشناس خوب این است که، دارای مهارت لازم در برقراری ارتباط با مراجعه کنندگان خود است. او از توانایی لازم جهت دادن حس امنیت به افراد برخوردار بوده، تا آنها بتوانند مشکلات و نگرانی های خود را به راحتی با وی در میان بگذارند. 4-تشویق و حمایت کردن مراجعین خود: یک روانشناس کارآمد، با تشویق و حمایت کردن از مراجعه کنندگان خود، سبب ایجاد انگیزه در آنها شده، و از این آگاهی که انسان جدا از شرایط فعلی خود، سرشار از توانایی ها و استعدادهای کشف نشده است، برخوردار است. و به خوبی می داند که همه افراد توانایی پیمودن مسیر پیشرفت و تعالی را دارند. همچنین، یک روانشناس با تجربه، باید به یک یقین درباره توانایی ها و قابلیت های هر شخص برسد، با اینکه ممکن است در پشت چهره فرد، ناراحتی، نگرانی، عصبانیت و شکست وجود داشته باشد. زیرا که اگر اینگونه نباشد، روانشناس در ایجاد هرگونه تغییری در فرد ناامید می گردد.

دسترسی به روانشناس ایرانی در سیدنی

شهر سیدنی در کشور استرالیا، یکی از شهرهای پرجمعیت و گران جهان است که جمعیتی بالغ بر 5 میلیون نفر در آن زندگی می کنند. این شهر بزرگترین شهر استرالیا بوده، و از زمان تأسیس آن تقریباً 220 سال می گذرد، که در سواحل اقیانوس آرام واقع شده است، و دارای آب و هوای معتدل بوده، و با جذابیت های بیشماری که دارد، مقصد تعداد انبوهی از مهاجران از اقصی نقاط جهان می باشد. به دلیل تنوع نژادی، فرهنگی و قومیتی شهروندان سیدنی، افرادی که به این شهر مهاجرت می کنند می توانند در گوشه و کنار آن هر نوع عقاید و فرهنگی را مشاهده کنند. اگرچه این میزان تنوع، سبب به وجود آمدن دوستی و معاشرت با فرهنگ های متفاوت می گردد، اما به همان نسبت می تواند شخص را با مشکلات و مسائل عدیده ای مواجه نماید. در این وضعیت، مسلماً دسترسی به یک مشاور روانشناس همزبان و با تجربه، می تواند جهت پشت سر گذاشتن این مشکلات، به فرد کمک شایانی نماید.  

شما احتمالا با این جستجوها به این مقاله رسیده اید:

روانشناس ایرانی در استرالیا، روانشناس خوب در ملبورن، روانشناس ایرانی در ملبورن، روانشناس ایرانی در سیدنی، روانشناس خوب در استرالیا

 

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید