تست انعطاف پذیری را در 3 دقیقه می توانید به اتمام برسانید.

1- شروع دوباره، برایم سخت است.

———————————————————————————————

این تست شامل 6 سوال برای سنجش سطح انعطاف پذیری در افراد می باشد. اگر درتست انعطاف پذیری نمره بالایی کسب کنید به این معنا است که با اتفاقات جدید به راحتی کنار می آیید، و در موقعیت های جدید و با آدم های جدید به راحتی کنار می آیید. شما از امتحان کردن راه های جدید هراسی ندارید واگر روش جدیدی رابه شما پیشنهاد کنند سعی می کنید با آن کنار بیایید.

بررسی بیشتر پرسشنامه

این تست یکی از زیر مقیاس های پرسشنامه ی هوش هیجانی می باشد که شامل 15 زیر مقیاس است. در این آزمون میزان انطباق شما با رویدادهای جدید سنجیده می شود، در صورتیکه دراین آزمون نمره پایین ترازنرمال جمعیت (19نمره) بگیریید، شما ازنرمال جامعه کمتر منعطف هستید، گاهی اوقات انعطاف بیشتر به زندگی راحت تر کمک می کند، در صورتیکه احساس می کنید عدم انعطافپذیری شما درامور زندگی، شما را دچار اشکال کرده حتما به یک روانشناس خوب مراجعه کنید.

گاهی اوقات اشکال در این خصیصه باعث می شود که فرد در روابط بین فردیش دچار اشکال شود، به طور مثال در ازدواج یکی از مولفه های اصلی که باعث تداوم ازدواج می شود توانایی سازگاری فرد در هنگام مواجهه با تفاوت هاست که این به معنی توانایی انعطاف بیشتر در امور است.

البته انعطاف پذیری بیش از حد نیز، به این معنا که فرد با همه چیز کنار می آید و هیچ کجا خط و مشی خاص خود را ندارد نیز جای بررسی دارد، پس همان گونه که توضیح دادیم انعطاف پذیری به سمت بالا یعنی منعطف بودن زیاد خوب است مگر اینکه در این خصیصه نیز افراط شود. خصوصیت انعطاف پذیری در مشاوره پیش از ادواج نیز در زوجین بررسی می شود، بدین معنی که بررسی شود آیا این فرد توانایی سازگاری با فرد مقابل در هنگام تفاوت ها دارد یا خیر؟

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید