آیا داشتن اضطراب فایده ای هم دارد؟!!

زندگی عاری از اضطراب را در ذهن خود تجسم کنید. چقدر عالی!

هر روز صبح از خواب بلند می شوید و جز تجربه های خوشایند منتظر چیز دیگری نیستید. هیچ چیز شما را نگران نمی کند. معنای آینده در امنیتی شیرین و لذت بخش خلاصه شده است دوباره فکر کنید.

بدون وجود هیچ اضطرابی هنگامی که راننده ی خودروی جلوی شما ناگهان ترمز می کند واکنش شما کندتر از سرعت آن رویداد خواهد بود و به تصادف با آن خودرو منجر خواهد شد. در صورتی که نسبت به آینده ی خود هیچ نگرانی ای به دل راه ندهید، در دوران بازنشستگی به تنگدستی و گرفتاری خواهید افتاد. فقدان محض اضطراب ممکن است باعث شود بدون آمادگی قبلی برای ارائه ی گزارش در جلسه حاضر شوید.

 آیا داشتن اضطراب فایده ای هم دارد؟ بله پس اضطراب برای شما فوایدی هم دارد!

اضطراب برای اقدام عملی در ذهن انسان انگیزه می افریند و بدن انسان را برای واکنش به رویدادهای ناگهانی آماده می سازد. به انسان هشدار می دهد که خطر حتمی در راه است.

از اینکه در روال عادی زندگی قدری مضطرب می شوید، خوشحال باشيد!! در جواب این سوال که آیا اضطراب فایده ای هم دارد؟ می توان گفت: أضطراب به شما کمک می کند که به دردسر و مشکلات غیر قابل پرهیز گرفتار نگردید.

اضطراب فقط زمانی یک اختلال روانی به شمار می آید و باید حتما به روانشناس مراجعه کنید که ویژگی های زیر را داشته باشد:

1- ابتلا به اضطراب آن قدر طولانی یا مکرر شود که انسان را به زحمت بیندازد.

2- ابتلا به اضطراب در تصمیم های انسان برای انجام هر کاری تاثیر بگذارد

3- شدت اضطراب انسان به مراتب از میزان خطر بالفعل با بالقوه موقعیت پیش رو بیشتر باشد. به عبارت دیگر، وقتی بدن و ذهن انسان احساس کند عن قريب بهمنی از فاجعه بر سر انسان فرو خواهد ریخت اما اگر رویداد پیش روی انسان چیزی بیشتر از شرکت در یکی از امتحانات مدرسه طبق روال معمول سال تحصیلی نباشد، آن گاه اضطراب انسان از حد طبیعی فراتر رفته است.

4- انسان برای مهار دلواپسی های خود به سختی تلاش می کند اما هراس های مزبور همچنان در روال عادی زندگی او اخلال ایجاد می کنند و هرگز به پایان نمی رسند.

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید