روانشناسان ارائه دهندگان خدمات بهداشتی در سطح دکترا هستند که در مشاوره با بیماران ضمن ارزیابی و درمان اختلالات روانی و عاطفی با استفاده از روش ها و تئوری های علمی مهارت دارند. بهترین روانشناس تهران باید بتواند آنچه را بیمار به او می گوید فعالانه گوش داده و درک کند و بتواند درمورد مسائل حساس با مشتری به وضوح صحبت کند. این شغل همچنین به مهارت های تفکر انتقادی نیاز دارد زیرا روانشناسان بالینی باید بتوانند از عقل و منطق برای تفسیر و حل مشکلات پیچیده استفاده کنند.

همچنین روانشناس یک متخصص بهداشت است که در زمینه درمان مشکلات روحی و روانی انسان تخصص دارد. روانشناسان می توانند آزمون هایی مانند آزمون های شخصیت، استعداد، مهارت های شغلی و هوش را انجام دهند.

روانشناسان می توانند به بیماران کمک کنند تا در دوران سخت زندگی خود کنار بیایند و یا بیمارانی را که از اختلال خوردن، وابستگی به مواد مخدر یا الکل، اضطراب، افسردگی و مشکلات رابطه یا استرس رنج می برند معالجه کنند.

بیماران برای مراجعه به روانشناس نیازی به ارجاع از پزشک عمومی ندارند اگرچه برخی افراد ترجیح می دهند ابتدا پزشک عمومی خود را ببینند و اگر مشکلی فراتر از تخصص پزشک عمومی باشد وی ممکن است بیمار را به روانشناس ارجاع دهد.

یک روانشناس بالینی به مشکلات بیمار گوش می دهد و وضعیت را از نظر عملکرد بیمار از نظر ذهنی و فکری ارزیابی می کند. سپس علت اصلی مشکل و احساسات و افکار بیمار را تجربه می کنند و پس از آن روانشناس فرایندهای فکری را ارائه می دهد که بیمار می تواند برای مقابله با مشکلات خود به روش موثرتری از آن ها استفاده کند.

بهترین روانشناس تهران

مهارت های ارتباطی بهترین روانشناس تهران

روانشناسان با مراجعه کنندگان ارتباط برقرار می کنند و از تکنیک های مصاحبه برای جمع آوری اطلاعات استفاده شده برای تشخیص بیماری های روانی و اختلالات استفاده می کنند. آن ها همچنین به مشتریان مشاوره می دهند و درگیر درمان های تعاملی می شوند و گزارش ها یا یادداشت های کتبی دقیق را بعد از هر جلسه تهیه می کنند. در نتیجه روانشناس باید ضمن رعایت حریم خصوصی مشتری و رعایت اصول اخلاقی، هنجارهای فرهنگی اجتماعی اجتماعی را درک کرده و با افراد متنوعی ارتباط برقرار کند.

مهارت های تحلیلی بهترین روانشناس تهران

روانشناسان اطلاعاتی را که از مصاحبه، ارزیابی و سوابق از بیماران خود می گیرند تفسیر می کنند. این اطلاعات بر اساس معیارهایی ارزیابی می شود که به آن ها در شناسایی و تشخیص اختلالات کمک می کند. آن ها همچنین باید در مورد روش های درمانی آگاهی داشته و در تدوین برنامه های درمانی مبتنی بر نیاز مهارت داشته باشند. برای موفقیت در این امر روانشناسان باید مهارت های تحلیلی قوی را نشان دهند. آن ها باید در حل مسائل، استفاده از تئوری، ارزیابی گزینه ها، تصمیم گیری های مناسب و اجرای راه حل ها مهارت داشته باشند.

مهارت های علمی بهترین روانشناس تهران

روانشناسان در هنگام تشخیص و درمان اختلالات از تحقیقات عینی و روش هایی استفاده می کنند که از نظر علمی پشتیبانی می شوند. در حالی که آن ها نیازی به یادآوری هر نظریه یا مطالعه ندارند اما باید در مورد نظریه های عمومی آگاهی داشته باشند و نحوه تفسیر تحقیقات و یافته های آن را درک کنند. برای تفسیر داده ها و ارزیابی عینی آن ها روانشناسان باید در استفاده از تفکر و استدلال علمی هنگام حل مشکلات مهارت داشته باشند.

مهارت های همدلی بهترین روانشناس تهران

یک روانشناس بالینی برای ایجاد روابط لازم برای درمان اختلال باید با شرایط بیمار همدل باشد. در حالی که روانشناس مستقیماً مشکلات مشتری را حل نمی کند باید بتواند اعتماد و تعهد مشتری را جلب کند تا بتواند به مشتری در حل مشکلات کمک کند. یک متخصص با ارائه حمایت عاطفی، حل تعارضات و آموزش دیگران به این مهم دست می یابد.

تفاوت روانشناس و روانپزشک چیست؟

متخصصانی که به طور معمول افرادی را با مشکلات بهداشت روان درمان می کنند روانشناسان و روانپزشکان هستند. یک روانشناس دارای مدرک کارشناسی ارشد و یا دکترا در روانشناسی است که شامل 6 تا 10 سال مطالعه دانشگاهی در مورد نحوه تفکر، احساس و رفتار افراد است. روانشناسانی که دارای مدرک دکترا هستند می توانند از عنوان دکتر استفاده کنند. روانشناسانی که تمرین می کنند (و از این رو افرادی که مجوز دارند) به طور معمول دوره تحصیلات تکمیلی دانشگاهی خود را در روانشناسی بالینی، روانشناسی مشاوره، روانشناسی اعصاب بالینی یا روانشناسی آموزشی به پایان می رسانند.

اگرچه روانشناسان به طور کلی مجوز دارند و در حوزه های خاصی قرار ندارند اما آن ها باید حوزه های صلاحیت خود را به نهاد نظارتی اعلام کنند و لازم است در محدوده صلاحیت خود تمرین کنند. همچنین مهم است که به عنوان مثال یک روانشناس که روان عصب شناسی را انجام می دهد در زمینه روانشناسی اعصاب آموزش دیده باشد.

یک روانشناس که با کودکان کار می کند باید در زمینه روانشناسی کودک و غیره آموزش دیده باشد. به طور معمول این روانشناس هنگام تحصیل در مقطع تحصیلات تکمیلی این دوره ها را دیده و دوره ها و تجارب آموزشی را برای آماده سازی برای کار در یک منطقه خاص خاص انتخاب کرده است. گاهی اوقات روانشناسان پس از فارغ التحصیلی با گذراندن دوره تحصیلات تکمیلی پس از دکترا آموزش های تخصصی را دنبال می کنند.

یک روانشناس عملی برای ارزیابی و تشخیص مشکلات تفکر، احساس و رفتار و همچنین کمک به افراد برای غلبه بر این مشکلات یا مدیریت آن ها آموزش دیده است. یک روانشناس به طور منحصر به فرد آموزش دیده است تا از آزمون های روانشناسی برای کمک به ارزیابی و تشخیص استفاده کند. روانشناسان با استفاده از انواع روش های درمانی یا روان درمانی به افراد کمک می کنند تا مشکلات خود را پشت سر بگذارند یا مدیریت کنند.

روانپزشکان، پزشکانی هستند که در زمینه بهداشت روان و اختلالات روانی تخصص می گیرند. روانپزشکان اغلب از داروها برای کمک به مشتریان خود در مدیریت اختلالات روانی استفاده می کنند و برخی از اختلالات وجود دارد که داروها برای آنه ا بسیار ضروری است (برای مثال اسکیزوفرنی و برخی افسردگی ها). همچنین بعضی از روانپزشکان نیز مانند روانشناسان روان درمانی می کنند.

برخی از مسئولیت های بهترین روانشناس تهران

  • نقش یک روانشناس را درک کنید

اصل نقش یک روانشناس را با بیان اینکه این کار سنجش افکار، احساسات و رفتارهای افراد است به طوری که آن ها می توانند زندگی سالم تر و شادتری داشته باشند را به تصویر می کشد. رایج ترین تکنیکی که روانشناسان بکار می گیرند همان چیزی است که انجمن روانشناسی آن را گفتاردرمانی می نامد اما آن ها همچنین مهارتهای مشاهده، ارزیابی و آزمایش خود را برای هدایت بیماران به سمت داشتن زندگی مسالمت آمیز فراهم می کنند.

شاید یکی از چالش برانگیزترین عناصر کار روانشناس همکاری با بیمار در یافتن سبک درمانی متناسب با ترجیحات، شخصیت و خصوصیات وی باشد. روانشناسان نیز باید از تحقیقات علمی استفاده كنند زیرا این افراد به مردم كمك می كنند تا با مسائل بی شماری كه از غم و انداز و اختلافات زناشویی گرفته تا اعتیاد و بیماری های مزمن دامن می زند مقابله كنند.

اکثر روانشناسان دارای مدرک دکترا هستند و نه مدرک پزشکی و این تمایز نشان دهنده بزرگترین تفاوت بین آن ها و روانپزشکان است. روانپزشکان پزشکانی هستند که می توانند داروهایی را نیز تجویز کنند.

برخی دیگر از انواع مسئولیت ها به شرح زیر می باشد:

  • روابط محترمانه و صادقانه را ایجاد و حفظ کنید.
  • حساسیت به تنوع را نشان دهید.
  • از اصول اخلاقی و قانونی پیروی کنید.
  • با گفتار و عمل خود را به عنوان یک حرفه ای رفتار کنید.
  • با همکاران همکاری خوبی داشته باشید.
  • در بهبود تکنیک های درمانی تلاش کنید.
  • رشته های علمی را که با روانشناسی مرتبط هستند درک کنید.
  • با تحقیقات روانشناختی در جریان باشید.

مهارت های لازم برای بهترین روانشناس تهران

  • داشتن مهارت های رایانه ای

رایانه ها امروزه ابزار مهمی در زمینه روانشناسی هستند بنابراین پزشکان باید دانش الکترونیکی داشته باشند. روانشناسان از رایانه های لپ تاپ برای یادداشت برداری و درایوهای فلش برای بارگیری گزارش های بزرگ و پرونده های مشتری استفاده می کنند.

روانشناسان از نرم افزار پزشکی برای ثبت سوابق بیمار، برنامه گسترده و پردازش کلمات برای نوشتن گزارشات درمانی و برنامه های صورتحساب برای ارسال و پیگیری فاکتورها به مشتریان و بیمه ها استفاده می کنند.

  • الزامات آموزشی

آموزش گسترده روانشناسان را در مهارت هایی که برای تمرین نیاز دارند تربیت می کند. روانشناسان بالینی، مشاوره ای و پژوهشی معمولاً باید دارای مدرک دکترا باشند. در روانشناسی که یک مدرک تحقیقاتی متمرکز بر پایان نامه یا یک دکترای روانشناسی یا PsyD است که بر کار عملی و آزمون ها تأکید دارد.

دانشجویانی که قصد دارند در رشته روانشناسی بالینی، مشاوره یا روانشناسی مدرسه شرکت کنند به عنوان بخشی از تحصیلات دکتری خود یک دوره کارآموزی یک ساله را می گذرانند. یک مدرک کارشناسی ارشد فارغ التحصیلان را برای کار در مشاغل به عنوان روانشناسان صنعتی-سازمانی که کارمندان را در محل کار مطالعه می کنند واجد شرایط می کند. فارغ التحصیلان کارشناسی ارشد همچنین می توانند به عنوان دستیار روانشناسان بالینی و مشاوره کار کنند.در این مقاله مهارت های لازم برای  تبدیل شدن  به بهترین روانشناس تهران را بیان کردیم.

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید