روانشناس خوب در شمال تهران

دکتر روانشناس خوب در شمال تهراندکتر روانشناس خوب در شمال تهران: یکی از دغدغه‌های مراجعی که می‌خواهند به روانشناس مراجعه کنند این است که چگونه می توانند یک روانشناس خوب در ناحیه خود در تهران را به طور مثال پیدا کنند.

در واقع در عصر حاضر به دلیل دوری مسافت یکی از مواردی که مراجعان به آن دقت دارند، نزدیک بودن مرکز روانشناسی به آنها است.

لطفا برای گرفتن وقت از دکتر صدیقه ناقل با شماره 22797836 تماس بگیرید.

به همین خاطر به طور مثال فردی که در شمال تهران زندگی می‌کند برایش راحت‌تر است که با یک روانشناس خوب در شمال تهران مشاوره داشته باشد تا به طور مثال به یک روانشناس در جنوب تهران.

یکی از سوال هایی که پیش می آید این است که:

ویژگی های یک دکتر روانشناس خوب در شمال تهران چیست؟

آیا مهم است که من از روانشناسم خوشم بیاد؟

اولین چیزی که مهم است به آن توجه کنید این است که چقدر با روانشناستان می توانید ارتباط برقرار کنید؟ اگر این طور نباشد چگونه می توانید از نگرانی ها و مشکلات خود با روانشناس صحبت کنید؟

آیا رویکرد درمانی در انتخاب یک دکتر روانشناس خوب در شمال تهران اهمیت دارد؟

همان طور که می دانیم رویکردهای روانشناسی مختلفی وجود دارد، از جمله رویکرد شناختی رفتاری، رویکرد روانکاوی، رویکرد انسانگرایانه، رویکرد رفتاری و …

حال در صورتی که ما به عنوان یک مراجع بخواهیم یک روانشناس(خوب در شمال تهران) انتخاب کنیم، آیا مهم است که به رویکرد درمانی روانشناس خود توجه کنیم یا خیر؟ جواب به طور قطع بله است!!! با توجه به این موضوع بهتر است ابتدا کمی در مورد رویکردهای مختلف روانشناسی بدانید.

دکتر روانشناس در شمال تهران در مورد رویکرد روانکاوی می گوید:

پدر رویکرد روانکاوی فروید است، به مدل روانکاوی او مدل روانکاوی کلاسیک می گویند، در این مدل مراجع روی تخت دراز می کشد و شروع به صحبت کردن می کند. البته در ابتدا فروید از هیپنوتیزم برای شکستن مقاومت بیمار استفاده می کرد. ولی پس از مدتی استفاده از آن را در درمان رد کرد و گفت در صورتی که مراجع خودش بدون فشار شروع به صحبت کند بعد از مدتی به سمت اتفاق های مهم می رود و در مورد آن ها صحبت می کند به این معنا که مقاومت ها شکسته می شود.

دکتر روانشناس در شمال تهران در مورد رویکرد شناختی رفتاری می گوید:

روانشناس های شناختی رفتاری معتقدند که فکر ماست که بر روی رفتارمان تاثیر می گذارد، در نتیجه می گویند که باید روی افکار مراجع کار کرد تا رفتار و هیجانش تغییر کند.

 

باید در هنگام انتخاب یک دکتر روانشناس خوب در شمال تهران به این نکات توجه کرد:

  1. ویژگی های بیرونی(دکتر روانشناس خوب در شمال تهران): آیا روانشناس شما وقت شناس است؟ آیا درک می کند که شما از تاخیر او متاثر می شوید؟آیا در هنگام لغو جلسات، از پیش و به قدر کافی اطلاع می دهد؟

یکی دیگر از سوال هایی که پیش می‌آید این است که:

چطور یک روانشناس خوب در شمال تهران را پیدا کنیم:

اولین راه حل این است که از دوستان و یا نزدیکان مان در این مورد پرسیده و یا از دکترهایی که در حیطه های دیگر کار می‌کنند زیرا برخی از نزدیکان مان در مورد دکتر روانشناس می‌پرسیم می‌توانیم در مورد رویکرد آن نیز اطلاعات بیشتری کسب کنیم.

دومین راهکار این است که با جستجو در اینترنت می توانیم روانشناسی در محلی که زندگی میکنیم بیابیم به طور مثال اگر شما در غرب تهران زندگی می کنید با جستجویی دکتر روانشناس خوب در غرب تهران می توانید به لیست روانشناسان خوبی که در این ناحیه از تهران زندگی می کنند دست پیدا کنید.

به چه مواردی دقت کنیم؟

مهم ترین مساله در جلسه روان درمانی این است که ما چقدر می توانیم در جلسه خود افشاگری داشته باشیم، و مقاومت های خود را بشکنیم، این مساله هم به خودمان و هم به روانشناسمان کمک می کند تا بتوانیم سریع تر مساله را موشکافی و حل کنیم، لازمه این خود افشاگری این است که بتوانیم با رواندرمانگرمان احساس راحتی کنیم. حال برای بعضی از افراد یکی از مسایلی که باعث می شود احساس راحتی بیشتری با درمانگر خود داشته باشند این است که هم جنس خودشان باشد.

بیشتر بخوانید: روانشناس خوب در تهران

در حقیقت در انتخاب روانشناس خوب در شمال تهران می توان گفت:

پیدا کردن یک روانشناس یا درمانگر ممکن است شبیه فرایندی دلهره آور به نظر برسد زیرا گزینه های زیادی برای انتخاب وجود دارند و شما ممکن است ندانید که از کجا شروع کنید. توصیه های دیگران اغلب می توانند راهی عالی برای یافتن یک درمانگر خوب باشند.

همچنین می توانید با یک مرکز سلامت روان در محله خود تماس بگیرید.

هنگام تصمیم گیری در مورد انتخاب یک روان درمانگر احتمالی، باید بفهمید که مدارک شان چیستند و آیا برای درمان مشکل شما صلاحیت دارند یا نه.

هرگاه تعیین کردید که درمانگر به اندازه کافی آموزش دیده و مجوز لازم را دارد، اگر وب سایتی داشته باشند می توانید شرح حال آنها را در وب سایت شان مشاهده کنید، یا سوالات تان را برایشان ایمیل کنید تا بدانید که آنها کجا تحصیل کرده اند و چند سال تجربه دارند. همچنین شاید بخواهید بدانید که آیا آنها هیچ حیطه تخصصی خاصی دارند یا نه.

به عنوان مثال، یک درمانگر ممکن است تخصصش در زمینه مشاوره ازدواج یا خانواده باشد، در حالیکه دیگری ممکن است کارشناسی در زمینه سوء مصرف مواد باشد، اما هردو ممکن است در درمان افسردگی هم مهارت داشته باشد. همچنین ممکن است شما در مورد سبک درمانی شان و اینکه آیا روش های دیگری را نیز بررسی کرده اند که بر تکنیک آنها تاثیرگذار باشند، مانند کاهش استرس مبتنی بر ذهن آگاهی نیز کنجکاو باشید.

هرگاه برای امتحان کردن یک جلسه با یک درمانگر آماده شدید، یادتان باشد که از همه مهمتر این است که هردوتایتان موافق بوده و از ادامه همکاری با هم احساس راحتی کنید. درمان یک فرایند دو طرفه مشارکتی پیدا کردن راهکارهایی برای تقویت افکار، رفتارها و هیجانات سازنده ای است که باعث ایجاد تغییری مثبت در زندگی شما می شوند.

کلام آخر

روان درمانی باید یک فرایند بی خطر و حمایتی باشد، فرقی نمی کند که شما تصمیم بگیرید از چه نوع درمانی استفاده کنید. در هر صورت هنگام کار با یک درمانگر، باید همیشه از راحت حرف زدن و درمیان گذاشتن احساسات و چالش های مربوط به مشکلتات احساس راحتی داشته باشید.

با سرچ این کلمات به این مقاله می رسید: دکتر روانشناس خوب در شمال تهران، دکتر روانشناس خوب، دکتر روانشناس خوب در تهران،

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید