رواج افسردگی چقدر است؟ : همه ما گاهی دچار حالت، ناامیدی و افسردگی می شویم  مثلا وقتی روابط ما با دیگران از هم پاشیده می شود، ممکن است شوکه شویم، گریه کنیم، غذا نخوریم، عصبانی شویم، خوب نخوابیم و بدخلق ومضطرب شویم.

این حالت معمولا پس از چند روزبرطرف می شود و شخص به زندگی طبیعی باز می گردد و شاید بگوید که دچار افسردگی، کم علاقگی به زندگی، بیزاری و دمق شده بودم .

اما آنچه پزشکان آن را افسردگی می نامند:

حالت افسردگی و نا امیدی به این شکل نیست. بلکه این اصطلاح برای تعریف بیماری شدید تری به کار میرود که حداقل چند روزطول می کشد و بر جسم و روح شخص اثر می گذارد. این بیماری ممکن است بی هیچ دلیلی بروز کند و زندگی فرد را تهدید کند. هیچ وقت وجود یک علامت تک نشانگر وجود افسردگی و یا به قول معروف افسردگی بالینی در فرد نیست.

بسیاری از علائم شبیه یکدیگرند، اما وقتی فرد به افسردگی مبتلا می شود این علائم شدیدتر می گردند و مدت بیشتری ادامه می یابند . اگر حالت ناامیدی و افسردگی بر تمام ابعاد زندگی شما تأثیر بگذارد، ۲ یا چند هفته ادامه یابد و یا به حدی برسد که به فکر خودکشی بیافتید، کار صحیح آن است که از دیگران یاری بطلبید .

به خاطر داشته باشید که افسردگی یک بیماری است که می توان آن را با موفقیت درمان کرد و به موقع بهبود خواهید یافت، یک رواشناس خوب فرآیند بهبودی را برای شما تسریع می بخشد.

٪۹۰ از افراد مبتلا به افسردگی به وسيله روانشناس یا روانپزشک خود معالجه می شوند. روانشناسان و روانپزشکان خانواده در معالجه افسردگی تجارب زیادی دارند و برای تشخیص و درمان آن آموزش دیده اند. ممکن است قرص تجویز کنند، اما گاهی در خصوص سازمان های خودیاری، مشاوره و روان درمانی یا تکنیک های تمدد اعصاب با شما صحبت خواهند کرد. می توانید راجع به کاهش فشار روحی با روش های قبول فقدان عزیزان با دیگر کمبودها توصیه هایی را کسب کنید.

با این حال اگر فکر می کنید که نمی توانید با روانشناس خود صحبت کنید، موضوع را با یکی از دوستانتان در میان بگذارید. اگر بدانید که چه تعداد از افراد، مبتلا به افسردگی هستند یا خود کسی را می شناسند که مبتلا به این بیماری است، شگفت زده خواهید شد. آنها شاید بتوانند توصیه های لازم را بدهند، اما اگر فقط شنونده صحبت های شما باشند صحبت کردن با آنها معمولا مفید خواهد بود .

رواج افسردگی چقدر است؟

بسیاری از اشخاص معروف، از جمله آبراهام لینکلن، ملکه ویکتوریا و وينستون چرچیل – که افسردگی را سگ سیاه می نامید، از افسردگی رنج می بردن .

بسیاری از نویسندگان و هنرپیشه ها از این بیماری رنج می برده اند. کمدینی به نام اسپیک میلیگان کتاب « افسردگی و راه نجات از آن » را درباره بیماری خود نوشته است.

میزان افسردگی در 40 سال اخیر افزایش یافته است که ممکن است پیامد نحوه زندگی انسان ها باشد. دنیا برای تعداد زیادی از افراد پر از فشار روانی روزافزون شده است و این فشار روانی می تواند منجر به ایجاد افسردگی شود.

افزایش میزان طلاق، جنایت، ساعات طولانی کار در بعضی اشخاص و بیکاری در بعضی دیگر، تنها تعدادی از فاکتورهایی هستند که زندگی افراد مبتلا به افسردگی را در تنگنای روحی قرار می دهند.

مکان زندگی فرد نیز ممکن است بر میزان ابتلا به افسردگی تأثیر بگذارد.

یک تحقیق نشان می دهد که میزان ابتلا به افسردگی در اشخاصی که در بخش مرکزی شهر زندگی می کنند احتمالا دو برابر افرادی است که در خارج از شهر زندگی می کند گرچه ثابت شده است که یافتن دلیل اصلی این افزایش مشکل است، اما واضح است که محیط زندگی فرد عامل مهمی در میزان بروز افسردگی می باشد.

خبر مسرت بخش این است که افسردگی، صرف نظر از دلیل بروز آن، قابل درمان است و آن را به طور موثری می توان درمان کرد. اکثر افرادی که این بیماری را داشته اند و آن را معالجه کرده اند، بهبود یافته اند .

نکات مهم

حالت افسردگی و ناامیدی در صورتی بیماری افسردگی محسوب می شود که تداوم داشته باشد و به تمام ابعاد زندگی تاثیر بگذارد.

افسردگی نوعی بیماری رايج است.

افسردگی به طور مؤثر قابل درمان است.

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید