روانشناس متخصص افسردگی:

نقش روانشناس متخصص افسردگی کمک به بهداشت روانی افراد و درمان افسردگی آن ها و همچنین سایر چالش های عمومی زندگی است که به دلیل این مشکل با آن مواجه می شوند. یک دکتر روانشناس خوب برای افسردگی با رویکردهای مختلفی می تواند افسردگی مراجع را درمان کند، ازجمله رویکرد رفتاری، رویکرد شناختی رفتاری، رویکرد روانکاوی، رویکرد روان پویشی بلند مدت و یا کوتاه مدت و …

روانشناس متخصص افسردگی

برای تعیین وقت و هماهنگی برای مشاوره با خانم دکتر ناقل با شماره 22797836 می توانید تماس بگیرید.

دکتر ناقل:

روان شناس و درمانگر متخصص در زمینه های زوج، فردی(افسردگی، اضطراب ) و روابط

دکتری  تخصصی روانشناسی، رتبه 84 کنکور سراسری کشوری

کارشناسی ارشد روانشناسی از دانشگاه علامه طباطبایی

عضو سازمان نظام روانشناسی

عضو انجمن روانشناسی ایران

مسئول فنی و روانشناس
موسسه پیام آوران همیاری
کارشناس و مسئول واحد سلامت روان شبکه بهداشت و درمان شهرستان قدس
روانشناس
کلینیک درمان اعتیاد مهر نهاد

روان شناس داوطلب در جمعیت خیریه امام علی

رویکردهای روان درمانی یک روانشناس خوب در زمینه افسردگی

مانند ملاقات فردی با درمانگرتان و سپس جلسه گروهی هرچند وقت یکباری که در آن شما می توانید مهارت های جدید را با دیگران تمرین کنید. رویکردهای رایج نسبت به روان درمانی عبارتند از:

  • درمان فردی: این مدل درمانی شامل کارهای تک به تک بین بیمار و درمانگر است. و به بیمار این امکان را می دهد تا توجه کاملی به درمانگر داشته باشد اما محدود است از این لحاظ که به درمانگر فرصتی برای مشاهده بیمار در روابط اجتماعی یا خانوادگی را نمی دهد.
  • درمان خانوادگی: این شیوه زمانی از همه مفیدتر است که کار روی پویایی ها در گروه خانوادگی ضروری باشد. درمان خانوادگی می تواند بخصوص برای کودکان و نوجوانان مفید باشد.

درمان گروهی: گروه درمانی به طور کلی شامل سه تا 15 نفر می شود و فرصتی را در اختیار همه قرار می دهد تا بتوانند حمایت های گروهی در مقابله با مسائل خاص شان را ارائه داده و دریافت کنند و به درمانگر نیز این فرصت را می دهد تا مشاهده کنند شرکت کننده ها چگونه در محیط های گروهی تعامل برقرار می کنند. همچنین این نوع درمان ممکن است نسبت به درمان فردی گزینه ای نه چندان گسترده باشد.

  • زوج درمانی: این نوع درمان برای زوج های متاهل و افرادی است که در روابط متعهدانه قرار دارند و می خواهند کارکردشان به عنوان زوج را بهبود بدهند.

افسردگی در کودکان و نوجوانان

افسردگی در نوجوانان امری رایج است. طبق برآوردهای موسسه ملی سلامت روان در سال 2014، 2.8 میلیون کودک 12 تا 17 سالع در ایالات متحده (بیش از 11 درصد) حداقل یک دوره افسردگی عمده داشته اند.

نوجوانان اغلب دمدمی مزاج هستند. اما اگر فرزند شما بسیار زودرنج شده، همیشه در انگیزه اش مشکل دارد، یا دچار ناراحتی مداومی است که تا حدود دو هفته یا بیشتر طول می کشد، بهتر است او را بخاطر ابتلای به افسردگی ارزیابی کنید.

گرچه داروهای ضدافسردگی می توانند برای کودکان و نوجوانان موثر باشند، اما می توانند عوارض جانبی ای نیز در افراد جوان ایجاد کنند، به همین دلیل، خیلی از والدین و ارائه دهندگان مراقبت های بهداشتی ترجیح می دهند که ابتدا درمان کودکان با روان درمانی را امتحان کنند.

رفتاردرمانی شناختی و درمان بین فردی هر دو درمان هایی موثر برای افراد جوان مبتلا به افسردگی هستند. مطالعات همچنین نشان می دهند که ترکیبی از داروهای ضد افسردگی و رفتاردرمانی شناختی( توسط دکتر روانشناس خوب برای افسردگی) در درمان افسردگی جوانان بسیار موثر است.

بیشتر بخوانید: روانشناس خوب در تهران

خبر خوب اینکه، بیشتر بچه ها از افسردگی بهبود می یابند. بازهم پژوهش ها نشان می دهند

افرادی که در کودکی افسردگی دارند در معرض خطر بیشتری برای بازگشت و عودهای بعدی در نوجوانی یا بزرگسالی قرار دارند. رفتاردرمانی شناختی و درمان بین فردی می تواند به کودکان کمک کند تا نشانه های یک دوره افسردگی را تشخیص دهند، بتوانند نشانه هایشان را رصد کنند و اگر بازگشت و عود مجدد بیماری را تجربه کردند سریعاً درخواست کمک بدهند.

آموزش مهارت های اجتماعی

آموزش مهارت های اجتماعی(توسط دکتر روانشناس خوب برای افسردگی) به شما یاد می دهند که چگونه با دیگران به شیوه ای موثرتر تعامل داشته باشید تا بتوانید روابط سالمی داشته باشید. هدف بهبود مهارت های ارتباطی شما و یادگیری نحوه ایجاد یک شبکه اجتماعی قوی با دیگران است، مثلاً با ایجاد روابطی مبتنی بر صداقت و احترام.

مشاوره حمایتی

مشاوره حمایتی نسبت به برخی از درمان های دیگر کمتر ساختارمند است و اساساً شامل گوش دادن به حرفهای شماست وقتی دارید هر آنچه که در ذهن تان می گذرد را درمیان می گذاری%