مراقبت از خویشتن در هنگام افسردگی: هنگامی که افسرده می شوید، می توانید با مشغول شدن به کاری خود را سرگرم کنید. انجام یک فعالیت جدید یا یک سرگرمی در کلاس شبانه یا در پایان هفته، نمونه ای از این فعالیت ها می باشد. بیرون رفتن از خانه و دیدن مردم حال شما را بهتر خواهد کرد و باعث می شود چرخه باطل تنهایی که در ذهن شما می گذرد از دور باز ایستد. سعی کنید به طور آگاهانه کار مورد علاقه خود را انجام دهید .

سرگرمی های بسیار کوچک مانند گوش کردن به ضبط و صوت، خرید کردن، ماساژ دادن، رفتن به کنسرت یا سینما می تواند تغییراتی بسیار مفید و بزرگ به وجود آورند , و هم به عنوان راهکاری برای مراقبت از خویشتن در هنگام افسردگی توصیه می شوند و هم راهکاری برای پیشگیری از آن.

تمرین های ورزشی نیز سلامتی شما را افزایش می دهند. ورزش نه تنها از نظر روحی باعث بهبود حالتان خواهد شد، بلکه شما را از خانه بیرون می آورد و هم باعث تناسب اندام می شود. لازم نیست ورزش از نوع ایروبیک باشد، پیاده روی کافی یا شنا هم مفید است و سرگرمی پر تحرک چون بازی بولینگ راه خوبی برای بیرون آمدن از خانه و انجام فعالیت است. اگر مدتی ورزش نکرده اید ، مراقب باشید که ورزش را به آرامی شروع کنید .

سوالات روانشناسی خود را در منوی بالای صفحه (قسمت روانشناس خوب) می توانید مطرح کنید..

تغذیه عامل موثر دیگر

حتی اگر بسیار بی اشتها شده اید و مطمئن شوید که به طور منظم غذا خورده اید و اگر نمی توانید از پس یک خوراک کامل برآیید، می توانید با خوراک سبک شروع کنید(حتی از مایعات). اگر خوب غذا نخورید یا آمادگی لازم برای خوردن غذا را نداشته باشید، نیروی بدنی لازم برای بهبودی را به دست نمی آورد و ممکن است حرکتی باطل را در جهت بدترین نوع افسردگی شروع کنید.

 اگر واقعا نمی توانید به طور صحیح غذا بخورید یا اگر برای خوردن غذایی کامل آمادگی ندارید ، پودرهای قابل حل، را می توانید بدون تجویز پزشکی از داروخانه ها و سوپرمارکت ها تهیه کنید . این پودرها کلیه مواد مغذی مورد نیاز روزانه بدن را به طور معمولی دارا هستند و آماده ساختن آنها نیز آسان است .

مشکل بدخوابی بسیار رایج است و افراد افسرده، به ویژه، مستعد مشكل بدخوابی هستند. در مجموع عدم خواب کافی استفاده بدن از انرژی کامل در مقابله با افسردگی را مشکل می کند . اگر افسردگی فرد از نوع شدید یا متوسط باشد، نمی توان مشکل بدخوابی را به تنهایی درمان کرد و ممکن است برای درمان آن به دارو نیاز باشد، به طور کلی در صورتی که افسردگی از نوع متوسط و یا شدید باشد الزام مراجعه به یک روانشناس خوب وجود دارد، در صورت افسردگی خفیف هم توصیه می شود برای سریع تر کردن روند درمان و بهبودی به روانشناس مراجعه شود.

احتمالا این مطلب نیز برای شما جالب است: بدترین نوع افسردگی

داشتن دوستان نزدیک و یا حمایت خانواده از موارد دیگری است که در هنگام افسردگی می توان از آن ها کمک گرفت. وقت گذراندن و صحیت کردن با این افراد باعث ایجاد احساس بهتری در شما می شود.

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید