واژه میل دال بر مؤلفه های عاطفی و شناختی جنبه های اشتها آور رفتار جنسی است. از این رو، این حس بیانگر افکار یا خیال پردازی هایی درباره ارتباط جنسی یا “انگیزه های” درگیر در فعالیت جنسی است، که معمولا پاسخ های انگیختگی جنسی را بوجود می آورند. از بسیاری جهات مرحله عنوان شده می تواند به عنوان نیازی در نظر گرفته شود که در آن نیاز به درگیری در رفتار خاصی، در این مورد رفتار جنسی، بوجود آمده و هدف آن کاهش نیاز یا حالت سایق است.

لازم به ذکر است که روانشناس ها عنوان می کنند “ميل”، فعالینی شناختی است که مستقیما قابل مشاهده نیست. گر چه سطح فعالیت جنسی شخص (خود تحریکی و یا با شریک خود) احتمالا با حس جنسی شدید بیشتر می شود، اما با توجه به این که حس ممکن است بدون فعالیت آشکار یا انگیختگی فیزیکی وجود داشته باشد، فعالیت را نباید با میل جنس ی یکسان گرفت. بنابراین ما باید، بر روی گزارشهای ذهنی اشخاص در مورد میل جنسی اعتماد کنیم تا این که بسامد فعالیت جنسی را به این عنوان در نظر بگیریم.


میل ممکن است توسط محرک های مختلفی برانگیخته شود. این محرک ها ممکن است بیرونی (بینایی، شنوایی، چشایی یا بویایی)، مانند: دیدن شریک جنسی، یا ممکن است درونی و یا رویدادهای شناختی مانند فکر کردن در مورد محرک های ویژه ای (مثل شریک جنسی) باشند که به نوبه خود افکار یا خیال پردازی ها و یا احساسات ذهنی میل جنسی را پدید می آورند.

تفاوت با انگیختگی

هر چند که در حال حاضر میان حس جنسی و انگیختگی تفاوت قائل می شوند، اما رابطه بین این دو مؤلفه پاسخ دهی نامشخص است، به عنوان مثال: چگونه می توان بین احساسات ذهنی ناشی از میل و احساسات ذهنی ناشی از انگیختگی فرق گذاشت؟ آیا میل جنسی همیشه بر انگیختگی مقدم است و با آیا این امیال می توانند در واکنش به پاسخ های فیزیولوژیکی انگیختگی جنسی بروز کنند؟ این سؤالها بدون پاسخ باقی مانده است.

برای درمان مشکلات جنسی می توانید از یک روانشناس خوب کمک بگیرید..

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید