روانشناس کودک

چه چیزهایی را باید در مورد افسردگی کودکان بدانیم

یک روانشناس متخصص کودک، کودکان و نوجوانان را ارزیابی و درمان می کند و آن ها به کودکان کمک می کنند تا با استرس هایی مانند طلاق، مرگ و انتقال خانواده یا مدرسه کنار بیایند. بیماران آن ها ممکن است شامل کودکانی با مسائل مختلف رشد از اختلالات یادگیری گرفته تا بیماری شدید روانی باشد. لیست جزئی از مشکلات درمان شده شامل اختلال نقص توجه، اوتیسم، وسواس فوبیا، ترس و اختلال سازگاری است. وقتی مجموعه ای از علائم پیچیده ارائه می شود بخشی از کار رسیدن به بهترین تشخیص است.

روانشناسی کودک یکی از چندین تخصص روانشناختی است که بر سال های شکل گیری متمرکز است. روانشناسان بالینی معمولاً بیشتر از روانشناسان مدارس آموزش بیشتری در زمینه درمان طولانی مدت بهداشت روان می بینند. برنامه های آن ها بیشتر از برنامه های روانشناسان رشد از نظر بالینی متمرکز است. روانشناسان بالینی کودک ارائه دهنده خدمات بهداشتی محسوب می شوند.

یک روانشناس متخصص کودک بیشتر در محیط های پزشکی کار می کند و  روانشناسان کودک ممکن است در مراکز سرپایی، سازمان های دولتی یا بیمارستان ها کار کنند و برخی از آن ها در عمل خصوصی هستند.

روانشناسی کودک چیست؟

روانشناسی کودک یک حوزه وسیع است که شامل چگونگی تغییر افراد در هنگام رشد از بدو تولد تا بلوغ است و سعی در توضیح چگونگی وقوع این تغییرات مهم دارد.

از آنجا که روانشناسی کودک بسیار گسترده است و سعی در پاسخگویی به بسیاری از سوالات دارد، محققان و پزشکان معمولاً توسعه را به مناطق خاصی تفکیک می کنند. به طور کلی اینها تمایل دارند که بر روی رشد جسمی، شناختی (تفکر، یادگیری، حافظه و غیره) و رشد اجتماعی و عاطفی کودکان ترسیم شوند. روانشناس متخصص کودک تلاش می کند تا از جنبه های رشد کودک از جمله نحوه یادگیری، تفکر، تعامل و واکنش احساسی کودکان به اطرافیان، پیدا کردن دوستان، درک احساسات و شخصیت ها، خلق و خو و مهارت های خود در کودکان درک کنند.

بهترین دکتر روانشناس در تهران

کودکان معمولاً به نقاط عطف رشد می رسند و این نقاط عطف منعکس کننده توانایی هایی مانند راه رفتن و صحبت است که توسط اکثر کودکان در سنین مشابه به دست می آید. از جمله ما علاقه مندیم که سعی کنیم چگونگی رسیدن کودکان به این نقاط عطف و عوامل فردی، اجتماعی و فرهنگی را در چگونگی رشد ما تحت تأثیر قرار دهند.

آموزش و تربیت روانشناس متخصص کودک

روانشناسی کودک از زیرمجموعه های روانشناسی بالینی است. افراد دکترای روانشناسی بالینی را دنبال می کنند و آن ها قبل از دریافت مدرک دکترا یک سال کارورزی می کنند. پس از فارغ التحصیلی آن ها قبل از دستیابی به مجوز کامل، یک سال اضافی را تحت نظارت تمرین می کنند.

دانشگاه گرند کانیون (GCU) آمریکا انواع برنامه های کارشناسی ارشد را در روانشناسی ارائه می دهد که براساس استانداردها و توصیه های تنظیم شده توسط انجمن روانشناسی آمریکا با تأکید بر موارد زیر تأکید شده است: روانشناسی پزشکی قانونی، روانشناسی عمومی، روانشناسی روانشناسی، روانشناسی سلامت، روانشناسی عوامل انسانی، روانشناسی صنعتی و سازمانی و مربیگری زندگی.

روانشناس متخصص کودک چه کاری انجام می دهد؟

روانشناسی کودک به درمان طیف گسترده ای از مسائل و اختلالات مربوط به کودکان و خانواده های آن ها اشاره دارد. روانشناساکه در درجه اول با کودکان کار می کنند آزمایشات را اننی جام می دهند، تحقیق می کنند و در جلسات درمانی با افراد، خانواده ها و گروه ها شرکت می کنند. روانشناسان کودک در کارهای خصوصی، مدارس، بیمارستان ها و سازمان های دولتی کار می کنند.

اختلالات عاطفی، ذهنی و رفتاری که بر کودکان تأثیر می گذارد ، غالباً متفاوت از بزرگسالان درمان می شوند. به طور معمول یک روانشناس متخصص کودک برای جلب اعتماد و صحبت صریح با یک مشتری خردسال به صورت فردی به فرد کار می کند. در بسیاری از موارد مراقبین کودک یا سایر افراد مهم (به عنوان مثال معلم، متخصص اطفال) در روند درمان نقش دارند.

برخی از روانشناسان کودک در محیط های بالینی که مستقیماً با مشتری های خود کار می کنند تمرین می کنند. سایر روانشناسان کودک در موقعیت های تحقیقاتی در داخل موسسات دانشگاهی، دولتی یا خصوصی کار می کنند. برخی از روانشناسان کودک که در مدارس کار می کنند بر چگونگی تأثیر اختلالات رفتاری و روانی بر یادگیری متمرکز هستند. آن ها ممکن است به دانش آموزان کمک کنند تا مشکلات خود را برطرف کنند برنامه های عملکردی را پیاده سازی و مشاوره ای برای معلمان و سرپرستان ارائه دهند. روانشناسان کودک هدف نهایی را برای هماهنگی مراقبت و بهبودی کودکان مبتلا به این اختلالات دارند.

 

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید