زوج درمانگر خوب در تهران: وقتی تعارضاتمان را به جای رویارویی با آنها، دفن می کنیم، وقتی دردمان را بجای اینکه با آنها مقابله کنیم در درون خود فرو می بریم، فرایند به راه می افتد. ممکن است فکر کنید با مدفون ساختن تعارضها از شرشان خلاص می شوید اما حقیقت این است که دارید آنها را زنده به گور میکنید، ولی همچنان در ذهنتان باقی خواهند ماند. اجتناب در نهایت شما را به جایی میکشاند که نمیخواهید بروید: “طلاق عاطفی”… رویای ازدواجی که زمانی هردویتان مشترکاً داشتید، اکنون آهسته آهسته می میرد و مرگی دردناک را تجربه میکند. گری روزبرگ(زوج درمانگر)، کتاب شفای درد در ازدواجتان.

اجازه بدهید که شریکتان ایرادات خاص خودش را داشته باشد. یک زن زیرک و عاقل میگوید اجازه میدهد که همسرش ده خطا داشته باشد. وقتی همسرش کاری کند که باعث آزارش شود، میگوید: خب اینم یکی از اون ده تا خطا بود. ایرادی نداره. باهاش کنار میام. ( “اچ والس گادارد، کاتلین روجرز”، کتاب: تحکیم ازدواجتان). یک زوج درمانگر خوب می گوید یکی از کلیدهای یک ازدواج موفق پذیرفتن نقاط قوت است. هر ازدواجی مشکلاتی دارد. اما با استفاده خردمندانه از نقاط قوتتان میتوانید همچنان نیز ازدواجتان را قویتر کنید.

همه زوجها با مشکلات مواجه میشوند و همه زوجها تفاوتهایی دارند. این تفاوتها ممکن است متمرکز بر پول، خانواده دو طرف، یا هر حیطه دیگری از زندگی باشند…وقتی یک طرف یا هر دو طرف ازدواج بر “فقط حرف من” اصرار داشته باشند، ازدواج به سمت زمستان پیش خواهد رفت. زمستان ممکن است یک ماه طول بکشد، یا ممکن است سی سال ادامه داشته باشد. (گری چاپمن، چهار فصل ازدواج: رازهای یک ازدواج ماندگار)

یک زوج درمانگر خوب در تهران سعی در بهبود روابط عاشقانه و حل تعارضات بین فردی دارد. همه ما می دانیم که روابط عاشقانه کار سختی است. آن ها مانند اتومبیل ها به نگهداری منظم نیاز دارند تا عملکرد خوبی داشته باشند. اگر مشکلی وجود دارد بهتر است فوراً آن را رفع کنید تا از عوارض بعدی در جاده جلوگیری کنید.

در تحقیقی که توسط انجمن ازدواج و خانواده در آمریکا انجام شد بیش از 97٪ از زوجین مورد نظر گفتند که از زوج درمانی کمک لازم را دریافت کرده اند. علاوه بر این ،93٪ از زوجین گفتند که درمان به آن ها ابزارهای موثرتری برای مقابله با درگیری داده است.

اصول اساسی زوج درمانگر خوب در تهران

قبل از شروع درک رابطه بین افراد، شناخت و تصدیق این نکته مهم است که هر فرد از جمله مشاور دارای شخصیت، ادراک، مجموعه ای از ارزش ها و تاریخچه منحصر به فرد است. افراد در این رابطه ممکن است به سیستم های ارزشی متفاوت و بررسی نشده پایبند باشند. متغیرهای نهادی و اجتماعی (مانند عوامل اجتماعی، مذهبی، گروهی و سایر عوامل جمعی) که ماهیت و رفتار فرد را شکل می دهند در فرآیند مشاوره و درمان در نظر گرفته می شوند. اصول مشاوره رابطه این است که تعامل با یکدیگر و به طور کلی با جامعه با مقادیر بهینه تعارض برای همه شرکت کنندگان همراه باشد و به نظر می رسد مهارت حل اختلاف یک زوج میزان طلاق را پیش بینی می کند.

برخی از روابط در برخی مواقع دچار تشنج می شوند و در نتیجه در عملکرد مطلوب و تولید الگوهای ناسازگار خود تقویت کننده ایجاد نمی شود. این الگوها را ممکن است “چرخه تعامل منفی” بنامند. دلایل زیادی برای این امر وجود دارد از جمله دلبستگی ناامن، خودخواهی، استکبار ستیزی، حسادت، عصبانیت، حرص و آز، ارتباط یا درک و فهمیدن یا حل مشکل و سلامتی و غیره.

تغییر در شرایطی مانند وضعیت مالی، سلامت جسمی و تأثیر سایر اعضای خانواده می تواند تأثیر زیادی بر رفتار، واکنش ها و عملکردهای افراد در یک رابطه داشته باشد.

غالباً این یک تعامل بین دو یا چند عامل است و غالباً فقط یکی از افراد درگیر نیست که چنین صفاتی را نشان می دهد. تأثیرات روابط متقابل است و برای ایجاد و مدیریت مشکلات نیاز به هر فرد درگیر است.

روش های اساسی کار یک درمانگر خوب در تهران

یک زوج درمانگر خوب در تهران توضیح می دهد: روش زوج درمانی اساساً بر روند برقراری ارتباط تمرکز دارند. متداول ترین روش گوش دادن فعال است که توسط کارل راجرز و ویرجینیا ساتیر فقید استفاده می شد و توسط هارویل هندریکس در دریافت عشقی که می خواهید استفاده شده است. اخیراً روشی به نام “غوطه وری سینمایی” توسط وارن فارل در کتاب “زنان نمی توانند آنچه را که مردان نمی گویند بشنوند” ایجاد شده است. هر کدام به زوجین کمک می کند تا روشی را برای برقراری ارتباط ایجاد کنند که برای هر شریک زندگی ابراز و شنیدن احساسات باشد.

اگر عضوی از یک زن و شوهر مضطرب باشید ممکن است احساس کنید که هیچ راهی برای برون رفت از روابط آشفته شما وجود ندارد. افسانه ها در مورد میزان موفقیت پایین زوج درمانی و مشاوره فقط وضعیت شما را بدتر از آنچه که هست نشان می دهد. اخیراً الیزابت ویل، ستون نویس نیویورک تایمز این برداشت ناخوشایند را در ستون خود “آیا زوج درمانی موثر است؟” تقویت کرد. وی نتیجه گیری می کند حتی در مورد موثرترین روش ها هر دو نوع درمان از نظر ساختار و نتایج هر دو کاملاً مستند است. یک زوج درمانگر خوب در تهران به مهارت های متفاوتی از مهارت های مورد نیاز یک روانشناس درمان فردی نیاز دارد. با این وجود داده ها تا حد زیادی ادعاهای ویل را رد می کنند. در صورت انجام صحیح، زوج درمانی می تواند تأثیرات مثبت داشته باشد.

رویکردهای مبتنی بر شواهد برای درک درمان موثر چه برای افراد و چه برای زوجین کلیدی است. این بدان معناست که درمانی که دریافت می کنید بر خلاف روش های جایگزین، ترجیحاً در آزمایشات کنترل شده تصادفی مورد آزمایش قرار گرفته است. روانشناسانی که درمان مبتنی بر شواهد را ارائه می دهند فقط به دلیل اینکه آن را در دوره تحصیلات تکمیلی آموخته اند به یک جهت گیری نظری پایبند نیستند. در عوض آن ها رویکرد خود را تطبیق می دهند تا اطمینان حاصل کنند که از بهترین شواهد (چه بالینی و چه تحقیقاتی) پیروی می کنند.

یک دیدگاه

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید