لطفا برای گرفتن وقت از دکتر فاطمه دانش با شماره 22797836 تماس بگیرید.

فهرست

دکتر دانش با سابقه مشاوره بیش از 1500 مراجع روانشناس خوب در پاسداران

یک روانشناس خوب در پاسداران برای شناخت بهتر مراجع خود به چه دقت می کند؟

  • اینکه بیمار چگونه با او سلام و احوالپرسی می کند
  • روی صندلی می نشیند
  • به اطرافش توجه می کند یا نمی کند
  • جلسه را چگونه آغاز می کند و به پایان می‌برند
  • چگونه گذشته خود را مرور می‌کند
  • و یا چگونه با روانشناس ارتباط برقرار می کند:
  1. چقدر از درمانگر فاصله می گیرد.
  2. چقدر خجالتی است یا سعی می کند دلربایی کند.
  3. چقدر مبارزه طلبی می کند.
  4. چقدر در جلسه درمان با روانشناس خوب در پاسداران بچه بازی در می آورد.

پس می توان گفت مدل رفتاری که هر مراجع با روانشناس، خود دارد به روانشناس در شناخت مراجع کمک بسیاری می‌کند، چون در حقیقت روانشناسی محرک ثابت است و می‌توان گفت رفتار متفاوت آدم های متفاوت با یک محرک ثابت می تواند گویای دنیای درون مراجع باشند(البته نه به طور کامل، یک روانشناس خوب(در پاسداران) باید به رفتار خود نیز آگاهی کامل داشته باشد، زیرا ممکن است در بعضی موارد رفتار مراجع انعکاس رفتار خود او باشد). حتی برخی محرک های محیطی نیز می‌توانند در شناخت بیشتر مراجع به روانشناس و خود او کمک کند.

در این راستا اروین یالوم روانشناس برجسته عصر حاضر عنوان می‌کند:

زبانه در دفتر کارم شکسته بود به همین باعث می شد که در به راحتی بسته نشود، همین سبب شده بود بیمارانم هر کدام به نحو متفاوتی واکنش نشان دهند. بیماری مدتی وقت صرف می کرد تا بتواند آن را درست کند، دوبار معذرت می خواست گویی که او در را شکسته باشد. بسیاری آن را ندیده می‌گرفتند و بعضی دیگر هم می گفتند که باید درستش کنم، و بعضی هم حیرت می کردند که چرا این همه در درست کردنش تاخیر می کنم.(ادامه مقاله دکتر روانشناس خوب در پاسداران)

حتی جعبه دستمال کاغذی منبع مهمی برای جمع آوری اطلاعات است!!!

روانشناس پاسداران

بیماری از این که موقعی که دستمال را از جعبه بیرون می‌کشید، جعبه کمی جابجا شده بود عذرخواهی کرد. دیگری به آخرین برگ باقیمانده در جعبه دست نزد. دیگری نگذاشت من به او دستمال تعارف کنم، گفت: خودم بلدم. یک بار وقتی که فراموش کردم جعبه دستمال کاغذی جدیدی سر میز بگذارم، بیماری هفته ها بابت این کار سر به سر می‌گذاشت و می گفت “خوب شد این بار به خاطر سپردید”، یا “یک جعبه تازه”، حتما امروز در انتظار یک جلسه پرو پیمان هستید. بیماری دو جعبه دستمال کاغذی برایم آورد.

یک دکتر روانشناس خوب در پاسداران علاوه بر واکنش های بیماران به وضعیت و محیط مطب، منابع دیگری هم دارد:

  • از جمله آغاز و پایان جلسه درمان
  • نظر درمانجو درباره هزینه درمان
  • و مهم ترین و پیچیده ترین و زیباترین آن یعنی: خود روانشناس (نظر مراجع در مورد خود روانشناس)

یکی از وظایف یک روانشناس خوب در پاسداران کمک به بیماران برای قبول مسئولیت است:

تا زمانی که بیماران مصرانه معتقد باشند که مشکلات عمده شان نتیجه چیزی خارج از کنترل آنان است -اعمال سایر افراد، بی عدالتی های اجتماعی، ژن- در این صورت حتی یک دکتر روانشناس خوب در پاسداران نیز در ارائه آنچه از عهده آن بر می آیید محدودیت خواهیم داشت. البته می توانیم روش های سازگارانه تری برای پاسخ بی‌عدالتی‌ها و ناهمواری ها و نابرابری های زندگی توصیه کنیم. می توانیم به بیماران کمک کنیم تا به آرامش برسند یا به آنان آموزش دهیم تا در تغییر محیط خود کارایی بیشتری داشته باشند.

ولی اگر اما امیدواریم که به تغییرات درمانی مهمتری دست یابیم، باید بیماران مان را تشویق کنیم تا مسئولیت بپذیرند، یعنی بفهمند که چگونه خودشان به تنش خود دامن می‌زنند. بیماری ممکن است برای مثال، شماری از تجارب مجرد و ناخوش را در جهان مجردها داشته باشد. مردانی که با او بدرفتاری کرده‌اند، دوستانی که طردش کرده‌اند، کارفرمایانی که از سوء استفاده کرده‌اند، مردانی که به او بدقولی کرده‌اند، حتی اگر یک دکتر روانشناس خوب در پاسداران در مورد این وقایع متقاعد شده باشد زمانی فرا می‌رسد که باید به نقش بیمار در این سلسله وقایع توجه شود. درمانگر در این صورت باید بگوید حتی اگر ۹۹ درصد از وقایع زندگیت تقصیر افراد دیگر است، من می خواهم به آن ۱% توجه کنم، آن بخشی که مربوط به مسئولیت تو میشود.ما باید به نقش تو نگاه کنیم حتی اگر بسیار محدود باشد، زیرا من در این بخش می توانم به تو کمک کنم.

یک دکتر روانشناس خوب در پاسداران مطرح کرد که:

آمادگی برای قبول مسئولیت به نحو گسترده‌ای از بیمار تا بیمار فرق می کند. بعضی ها به سرعت می توانند نقش خود را در این نارضایتی بپذیرند و بعضی دیگر تصور مسئولیت را چنان دشوار می دانند که همین بخش می‌شود بحث اصلی درمان و همین که گامی برداشته شد، تغییر درمانی تقریباً به طور خودکار و بدون تلاش ایجاد می‌شود. هر روانشناس خوبی روش هایی برای ایجاد حس مسئولیت در بیمار دارد، گاهی اوقات یک دکتر روانشناس خوب در پاسداران به بیماری که خیلی مورد استثمار دیگران قرار گرفته می‌گوید که هر آدم استثمارگر ای نیاز به آدمی دارد که زیر بار این استثمار برود، به این معنا که اگر آنان خود را بارها در نقش استثمار زده دیده اند، مطمئناً این نقش برای آنان سودی در بر دارد. و آن سود کدام است؟ بعضی از درمانگران همین نکته را می گویند به این ترتیب که بیمار را با این سوال رو در رو می کنند که “از این موقعیت چه فایده ای میبرید؟”

چارچوب گروه درمانی در کمک به بیماران برای درک مسئولیت شخصی خود تاثیر قدرتمند دارد….

روانشناس خوب در پاسداران در مورد خود فاش سازی بیمار می گوید:

خود فاش سازی(مراجع در مورد خودش بتواند با روانشناس صادق باشد و اعتماد کند)، یکی از مواد اساسی روان درمانی است. هیچ بدون آن از درمان حاصلی نمی برد. بیماران معمولاً خود را بیان می‌کنند و این پدیده در کار درمان عادی است و فقط وقتی که نیست یک روانشناس خوب در پاسداران متوجه آن می شود. هر آنچه در درمان انجام میدهیم- ایجاد محیط امن، ایجاد اطمینان، بررسی خیال پردازی ها و رویاها – در جهت تشویق خود فاش سازی است.

یک روانشناس خوب در پاسداران هیچ گاه به جای بیمارانش تصمیم نمی گیرد، زیرا او یک پیشگو نیست، علاوه بر این اطلاعاتی هم که در دست دارد ممکن است کافی نباشد.

اطلاعاتی که بیمار به یک روانشناس خوب در پاسداران میدهد نه تنها تحریف شده است، بلکه به مرور زمان تغییر میکند. و در ضمن همراه با تغییر در رابطه با درمانگر هم تغییر می‌کند. عوامل غیر منتظره به طور اجتناب ناپذیر بروز می‌کنند، اگر اطلاعاتی که بیمار ارائه می‌کند از رفتار یا تصمیمی به شدت حمایت کند، در این صورت به دلایل مختلف به دنبال حمایت درمانگر است تا از تصمیمش حمایت کند. تصمیمی که لزوماً بهترین تصمیم نیست…

یک روانشناس خوب در پاسداران بهتر است معمولاً در مورد آنچه بیمارانش درباره همسران خود می گویند تردید کند،

در حقیقت یک روانشناس در مورد زوج هایی که دیده است اشاره می کرد:

بارها و بارها این تجربه را داشتم که به وقت ملاقات همسر بیماران از اینکه بین آن شخصی که روبرویم ایستاده و توضیحی که بیمارم ماه ها از او به من داده تفاوت فاحشی دیده ام حیرت کرده ام. آنچه در توصیف ماجراهای زناشویی از قلم می افتد نقش بیمار در این فرآیند است.

بهتر است یک روانشناس خوب در پاسداران بر داده های معتبرتری اتکا کند. داده هایی که از تعصبات بیمار سانسور نشده است.

دو منبع خاص مفید برای مشاهدات یک روانشناس خوب در پاسداران وجود دارد:

  1. جلسات زوج ها ، که روانشناس می تواند تعامل بین زوجین را ببیند.
  2. تمرکز بر رابطه درمانی(این جا و اکنون) که در آن روانشناس می تواند ببیند که بیماران به روابط بین فردی خود کمک می کنند.

باید توجه داشت گاهی اوقات شواهد قوی حاکی از سو استفاده و آزار یکی توسط دیگری دیده می شود، که نیاز به اقدام فوری دارد، و بدیهی است که یک روانشناس خوب در پاسداران باید از نفوذ خود برای اتخاذ تصمیمات خاصی استفاده کند. یک دکتر روانشناس خوب در پاسداران هر چه در توان دارد انجام می دهد تا مانع از آن شود که زنی که آسیب جسمی دیده است دوباره به همان موقعیت سابق بازگردد….

یک روانشناس خوب در پاسداران عنوان می کند که درمان یک نمونه از الگوی ارتباطات مراجع است:

به این معنا که مشکلاتی که بیمار در رابطه هایش تجربه می کند، در طول زمان خود را در جلسه درمانی نیز نشان می‌دهد.

اگر بیمار در زندگیش آدم متوقع، ترسو، کنترل کننده، اهل قضاوت و یا به طرق دیگر رفتار بین فردی ناسازگارانه داشته باشد. در این صورت این نشانه ها وارد رابطه روانشناس(خوب در پاسداران) و بیمار نیز می‌شود و در حقیقت می توان گفت که یک دکتر روانشناس (خوب در پاسداران) می‌تواند با اشاره به این رابطه و موضوعات در شناخت بیشتر مراجع نسبت به خود، به او کمک کند.

هنگامی که مراجع در مورد تجربه یک رابطه بد که داشته است صحبت می کند، یک دکتر روانشناس خوب در پاسداران چه باید بکند؟

معمولاً روانشناس‌ها وضعیت را با عمق بسیاری بررسی می کنند و می کوشند تا به بیمار کمک کنند تا نقش خود را در این تبادل دریابد. بررسی کند ببیند چه رفتار های دیگری می توانست انجام دهد، انگیزه ناخودآگاه خود را بررسی کند، ببیند دیگری چه انگیزه هایی داشته است و به دنبال الگو هایی باشند که شبیه به موقعیت هایی باشد که بیمار در گذشته برای خود ایجاد کرده است.

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید