روانکاو خوب در تهران: روش، مزایا و نکات منفی احتمالی درمان روانکاوی

در این مقاله، ابتدا درمان روان پویشی و سپس تاریخچه درمان روانکاوی ارائه می­گردد. در ادامه روش، مزایا و نکات منفی احتمالی درمان روانکاوی(توسط روانکاو خوب در تهران) مطرح می­شود. در ادامه نحوه کار یک دکتر روانکاو خوب(در تهران) و تکنیک های مورد استفاده در آن بیان می­شود. نرخ موفقیت در روانکاوی در ادامه بررسی شده و در انتها تفاوت روانکاوی با سایر روشهای درمانی مطرح می­شود.

اظهار داشت که: محققی به نام جاناتان شیدلر( Jonathan Shedler) یک روانکاو خوب، در یک بیانیه مطبوعاتی توسط انجمن روانشناسی آمریکا (APA)اظهار داشت که: اگر چه اندازه گیری تغییرات در علائم حاد خاص نسبتاً آسان است، اما اندازه گیری تغییرات اساسی شخصیت بسیار دشوارتر است.با وجود دشوار بودن اندازه گیری تغییرات اساسی در شخصیت، تحقیقات مختلف از اثربخشی و استفاده از درمان روانکاوی برای درمان انواع بیماریها پشتیبانی میکنند.

  • یک بررسی قابل توجه که در مجله Psychologist American منتشر شده است، نتیجه گرفته که شواهد از اثربخش بودن درمان روانکاوی توسط یک روانکاو خوب حمایت میکند.
  • در یک بررسی که در سال 2017 در مجله روانپزشکی آمریکا منتشر شد، نتیجه گیری شد که درمان روانکاوی به اندازه سایر درمانهای ثابت شده موثر است. با این حال، نویسندگان این مطالعه پیشنهاد کردند که تحقیقات بیشتری لازم است تا بفهمیم که چه کسی بیشتر از این نوع درمان و یک روانکاو  خوب در تهران می تواند سود ببرد.

آنچه شما می توانید از یک روانکاو خوب در تهران انتظار داشته باشید

اگر تصمیم گرفته اید که درمان روانپویشی را امتحان کنید، ممکن است هفته ای یک یا دو بار با روانکاو خود ملاقات کنید. هر جلسه به طور معمول حدود 54 دقیقه طول میکشد و شما برای چندین ماه به ملاقات با روانکاو خود ادامه خواهید داد. در بعضی موارد، ممکن است یک سال یا بیشتر جلسات خود را داشته باشید.

در طول مدت درمان(با یک روانکاو خوب در تهران)، افراد اغلب ترغیب می شوند که در مورد هر آنچه ممکن است در ذهن آنها باشد صحبت کنند. این ممکن است شامل مواردی باشد که آنها در حال حاضر تجربه میکنند یا خاطراتی از اتفاقاتی که در گذشته افتاده است.

نوعی از درمان روانپویشی که به عنوان درمان روانپویشی کوتاه شناخته میشود، برای تولید سریعتر نتایج، معمولا طی 20 تا 35 جلسه طراحی شده است. در این روش کوتاه مدت درمانی، افراد ممکن است در ابتدا یک منطقه خاص عاطفی را تعیین کنند که میخواهند روی آن تمرکز کنند و با کمک یک روانکاو خوب در تهران آن مشکل خاص را حل کنند. درمان روانپویشی طولانی مدت ممکن است یک سال یا بیشتر طول بکشد و شامل 50 جلسه یا بیشتر درمان باشد.

با روانکاو خوب در تهران یا روانشناس خود مشورت کنید. آنها میتوانند تشخیص دهند و گزینه های درمانی را که ممکن است برای نیازهای فردی شما بهترین باشد، توصیه کنند. روان درمانی روان پویشی ممکن است مناسب شما باشد.

نکات منفی در درمان روانکاوی توسط روانکاو خوب در تهران

مانند تمام روشهای درمانی، درمان روانکاوی نیز دارای نکات منفی بالقوه­ای است که باید مورد توجه قرار گیرند. هزینه­ های مالی مرتبط با این روش درمانی می تواند زیاد باشد. هزینه ­ها اغلب به عنوان بزرگترین نقطه ضعف در درمان روانکاوی در مرکز روانکاوی ذکر می­شود.

این نوع درمان منتقدانی نیز دارد که ادعا می­کنند درمان روانکاوی حتی توسط یک روانکاو خوب در تهران بسیار وقت گیر و گران است. برخی مانند نوام چامسکی (Noam Chomsky) و کارل پوپر (Karl Popper) اظهار معتقدند که روانکاوی فاقد مبانی علمی است. تصورات غلط از این نوع درمان اغلب با برخی از کاربردهای قبلی و کلاسیک فرویدی درمان روانکاوی مرتبط است.

درمان روانکاوی تنها یکی از روشهای درمانی سلامت روان است که ممکن است بخواهید آن را در نظر بگیرید. این روش ممکن است مزایایی را فراهم کند که شاید متناسب با شرایط خاص شما باشد، اما همیشه با روانشناس یا روانکاو خود مشورت کنید تا تعیین کنید کدام روش روان درمانی برای شما موثرترین است.

درمان روانکاوی یکی از شناخته شده ­ترین روش­های درمانی است. هدف یک روانکاو خوب در تهران ، کمک به مراجعان برای درک بهتر نیروهای ناخودآگاه است که در رفتار، افکار و عواطف فعلی مراجعان موثر هستند. این نوع درمان مبتنی بر نظریه­های زیگموند فروید روانکاو است که مکتب فکری موسوم به روانکاوی را بنیان نهاد.

فروید ناخودآگاه را مخزن آرزوها، افکار و حافظه توصیف کرد که در زیر سطح آگاهی هوشیار انسان قرار دارند. وی معتقد بود که این تأثیرات ناخودآگاه اغلب می تواند به پریشانی و آشفتگی روانی منجر شود.

درمان روانکاوی به چگونگی تأثیر ذهن ناخودآگاه بر افکار و رفتارها می پردازد. روانکاوی غالباً شامل بررسی تجربیات دوران کودکی است تا کشف کند که این وقایع چگونه ممکن است پایه ذهنیات فرد را شکل داده و در اقدامات حال حاضر او نقش دارند.

تاریخچه درمان روانکاوی

فروید از اواخر دهه 1800 شروع به توسعه تکنیک­های درمانی خود کرد. در سال 1885، وی شروع به تحصیل و همکاری با ژان مارتین شارکوت در سالپتیرر (Salpêtrière) پاریس نمود. شاركوت از هيپنوتيزم براي درمان زناني كه در آن زمان به هيستري معروف بودند، استفاده می­كرد. علائم این بیماری شامل فلج نسبی، توهم و عصبی بودن بود.

فروید به تحقیق در مورد هیپنوتیزم در درمان ادامه داد، اما کار و دوستی وی با همکار جوزف بروئر (Josef Breuer) منجر به توسعه معروف­ترین روش درمانی وی شد. بروئر رفتار خود با زن جوانی به نام آنا را توصیف کرد که علائم هیستری وی با صحبت در مورد تجربیات تروماتیک او برطرف شد.

فروید و بروئر در تالیف كتابی به نام “مطالعات در مورد هیستری” با هم همكاری كردند و فروید به توسعه استفاده خود از این “گفتار درمانی” ادامه داد. این روش پیشنهاد می­کند که صرف صحبت در مورد مشکلات می­تواند به رفع ناراحتی روانی کمک کند.

روان درمانی توسط یک روانکاو خوب چگونه کار می کند؟

روانکاوها عموماً وقت خود را صرف گوش دادن به صحبت­های مراجعان درباره زندگی خود می کنند، به همین دلیل است که این روش اغلب به عنوان “درمان با صحبت کردن” شناخته می شود. در این روش روانشناس به دنبال الگوها یا رویدادهای مهمی است که ممکن است در مشکلات فعلی مراجعه کننده نقش داشته باشد. روانکاوان بر این باورند که حوادث دوران کودکی و احساسات، افکار و انگیزه­های ناخودآگاه در بیماری­های روانی و رفتارهای ناسازگار نقش دارد.

تکنیک­های مورد استفاده در درمان روانکاوی (توسط روانکاو خوب در تهران)

درمان روانکاوی همچنین از تکنیک­های دیگری از جمله تداعی آزاد، کاوش در انتقال، مشاهده دفاعیات و احساساتی که مراجعه کنندگان ممکن است از آن آگاه نباشند و همچنین تعبیر خواب استفاده می کند.

فرایند روانکاوی

افرادی که تحت درمان روانکاوی قرار می­گیرند، اغلب حداقل یک بار در هفته با روانکاو خود ملاقات می­کنند و ممکن است برای چند هفته، ماه یا حتی سالها تحت درمان قرار گیرند. از طریق این فرایند، امید می­رود که افراد بتوانند بینش و آگاهی از نیروهای ناخودآگاه را که به وضعیت روحی فعلی آنها کمک می­کند، به دست آورند.

درمان پر فشار

گاهی اوقات مراجعه کنندگان ممکن است دریابند که روانکاوی حتی توسط یک روانکاو خوب(در تهران) می­تواند کاملاً پرفشار باشد. این درمان شامل صحبت کردن زیاد در مورد تجربیات گذشته، روابط و احساسات است. روشن شدن نیروهای ناخودآگاه، ممکن است منجر به احساس ناراحتی شود ولیکن باید توجه داشت که این روش می­تواند بهترین روش برای به دست آوردن بینش و مقابله با احساساتی باشد که بیان آنها دشوار است.

برخورد با نیروهای ناخودآگاه

این رویکرد به درمان، اغلب شامل برانگیختن پاسخ­های عاطفی و غلبه بر مکانیسم­های دفاعی است. موفقیت اغلب به توانایی مقابله با استرس­های بالقوه یا تحریک کننده تجربه­های گذشته بستگی دارد. به دست آوردن بینش در مورد احساسات، رفتارها و تجربیات می­تواند به شما کمک کند نیروهای ناخودآگاه را که همچنان بر اعمال، روابط و احساس شما اثر می گذارد، درک کنید.

درمان روانکاوی توسط یک روانکاو خوب همچنین ممکن است به شما کمک کند تکنیک­هایی را برای کنار آمدن با مشکلات بعدی یاد بگیرید. در این حالت، به جای آنکه به روش­های تدافعی ناسالم برگردید، شاید بتوانید احساسات خود را بهتر شناخته و به روشی سازنده با آنها کنار بیایید.

مزایای درمان روانکاوی توسط یک روانکاو خوب در تهران

همانند هر رویکردی درمانی، درمان روانکاوی نیز می­تواند نقاط مثبت و منفی خود را داشته باشد. میزان تأثیر این درمان، مزایا و مشکلات احتمالی در انتخاب استفاده از این روش به عوامل مختلفی از جمله ترجیحات و شدت علائم فردی بستگی دارد.

در چند دهه گذشته، تحقیقات قابل توجهی انجام شده است که اعتبار این رویکرد را تأیید می­کند. در این روش درمان، روانکاو یک محیط همدلانه و بدون قضاوت را ایجاد می­کند و مراجعه کننده همراه با احساس امنیت می­تواند احساسات یا اعمالی که منجر به استرس در زندگی وی شده است، را آشکار کند.

اغلب، تقسیم ساده این بارها در مرکز رابطه درمانی، می­تواند مفید باشد. به علاوه، نشان داده شده است که این نوع خودآزمایی می تواند به رشد عاطفی مستمر در طول زمان منجر شود.

حوزه­های کاربرد روش درمان روانکاوی

درمان روانکاوی توسط یک روانکاو خوب ممکن است برای درمان برخی از شرایط روانشناختی استفاده شود. از این جمله می­توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • اختلال وسواس فکری عملی
  • افسردگی
  • اختلالات روان تنی (Psychosomatic)
  • فوبیا
  • اضطراب
  • مشکلات هویتی
  • کشمکش­های عاطفی
  • رفتار خود تخریبی (Self-destructive behavior)
  • موضوعات مربوط به رابطه
  • مشکلات جنسی

افرادی که احتمالاً از روش درمان روانکاوی بهره­مند می­شوند اغلب کسانی هستند که مدتی است علائم اضطراب، خلق افسرده و رفتارهایی که تأثیر منفی بر عملکرد و لذت بردن از زندگی است را برای طولانی مدت تجربه می­کنند.

نرخ موفقیت درمان روانکاوی توسط یک روانکاو خوب در تهران

در حالی که برخی از منتقدان میزان موفقیت درمان روانکاوی را مورد انتقاد قرار داده اند، تحقیقات اخیر نشان می­دهد که این روش درمانی می­تواند یک درمان موثر برای طیف وسیعی از مسائل باشد.

درمان روانکاوی موثر در کاهش علائم

با یک بررسی در مورد اثربخشی روش درمان روانکاوی طولانی مدت، میزان موفقیت متوسط ​​تا زیادی در کاهش علائم انواع آسیب های روانی بدست آمد.

یک مطالعه بزرگ دیگر نشان داد که درمان روانکاوی کوتاه مدت برای بهبود علائم عمومی موثر است. علاوه بر این، بررسی­ها همچنین نشان داد که درمان روانکاوی منجر به بهبودهای پایدار در علائم جسمی، علائم افسردگی و علائم اضطراب می­شود.

درمان روانکاوی توسط یک روانکاو خوب منجر به بهبودهای پایدار می­شود

مراجعانی که تحت درمان روانکاوی قرار می گیرند، این دستاوردها را حفظ می­کنند و حتی پس از پایان درمان نیز ممکن است به پیشرفت خود ادامه دهند.

نتایج یک تحقیق که در سال 2010 در یک مجله روانشناسی آمریکایی منتشر شد نشان داد که روانکاوی پویا به اندازه سایر درمانهای مبتنی بر شواهد موثر است.

تفاوت درمان روانکاوی با سایر روشهای درمانی

چه چیزی درمان روانکاوی را از سایر روش­های درمانی متفاوت می­کند؟ در یک تحقیق روی رویکردهای روانکاوی  و رفتار شناختی (CBT)، هفت ویژگی شناسایی گردید که رویکرد روانکاوی را از بقیه متمایز می کند.

تمرکز بر احساسات و نحوه بیان آنها: در جایی که CBT متمرکز بر شناخت و رفتار است، درمان روانکاوی توسط یک روانکاو خوب (در تهران) طیف کاملی از احساسات را که یک بیمار تجربه می کند کشف می کند.

اکتشاف اجتناب: افراد اغلب از احساسات، افکار و موقعیتهای خاصی که باعث ناراحتی آنها می شود، اجتناب می کنند. درک آنچه که مراجعان از آن اجتناب می­کنند می تواند به روانکاو و مراجعه کننده کمک کند تا بهتر کشف کنند که چرا چنین اجتنابی ظهور پیدا می­کند.

شناسایی الگوها و مضامین تکرار شونده در افکار، احساسات و رفتارها. در بعضی موارد، افراد از چنین اقدامات تکراری آگاهی دارند اما ممکن است نتوانند از الگوهای ناسالم یا مخرب خارج شوند. در موارد دیگر، مراجعان از چگونگی تأثیر چنین الگوهایی بر رفتارهای آنها آگاهی ندارند.

تأکید بر صحبت در مورد تجربیات گذشته: سایر روشهای درمانی بیشتر بر عملکرد بیمار تمرکز بیشتری دارند. رویکرد روانکاوی توسط یک روانکاو خوب به بیمار کمک می کند تا گذشته خود را کشف کند و بفهمد چگونه بر حال و آینده تأثیر می گذارد.

کاوش در روابط بین فردی: از طریق فرایند درمان توسط دکتر روانکاو، مراجعه کنندگان قادر به کشف روابط خود با دیگران، چه روابط فعلی و چه روابط گذشته هستند.

تمرکز بر رابطه درمانی: از آنجا که درمان روانکاوی بسیار شخصی است، رابطه بین روانکاو و بیمار بخش مهمی از روند درمان است.

کاوش در زندگی فانتزی بیمار: در مواردی که سایر روشهای درمانی اغلب هدف گرا هستند، درمان روانکاوی به بیمار امکان می­دهد که آزادانه کاوش کند. مراجعان آزاد هستند که صدای ترس­ها، آرزوها، رویاها و اصرارهای دیگری را که قبلاً هرگز در مورد آنها صحبت نکرده اند، ابراز کنند.

کاوش در زندگی فانتزی بیمار: در مواردی که سایر روشهای درمانی اغلب هدف گرا هستند، درمان روانکاوی به بیمار امکان می­دهد که آزادانه کاوش کند. مراجعان آزاد هستند که صدای ترس­ها، آرزوها، رویاها و اصرارهای دیگری را که قبلاً هرگز در مورد آنها صحبت نکرده اند، ابراز کنند.

احتمالا با این جستجو ها به این مقاله رسید:

روانکاو خوب در تهران، دکتر روانکاو خوب در تهران ، مرکز روانکاوی در تهران

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید